افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سه روز عید 

© Sputnik / JAKافزایش شمار مبلایان به ویروس کرونا در سه روز عید 
افزایش شمار مبلایان به ویروس کرونا در سه روز عید  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.07.2021
عضو شوید
وزارت صحت عامه می‌گوید که بی پروایی مردم در روز های عید ممکن میزان ابتلا به ویروس کرونا را در اوج آن نگه دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، هر چند در هفته های اخیر شمار مبتلایان ویروس کرونا در کشور کاهش یافته بود؛ اما اکنون با تجمع و رفت آمد شهروندان در روز های عید، بار دیگر مبتلایان ویروس کرونا در این شفاخانه افزایش یافته اند و به تازه‌گی سیزده بیمار در بخش عاجل این شفاخانه بستری شده اند.

افراد مسلح ناشناس یک کمدین را در کندهار تیرباران کردند  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.07.2021
افراد مسلح ناشناس یک کمدین را در کندهار تیرباران کردند

به گفته پزشکان شفاخانه افغان جاپان، درجریان سه روز عید نزدیک به 90 تن به این شفاخانه برای درمان آورده شده اند و از این میان  یازده تن جان باخته اند و همچنان بسیاری از بیمارانی که در این شفاخانه بستری استند، حالت خوبی ندارند.

شیرین آغا ناصری، یکی از پزشکان در شفاخانه افغان جاپان گفت: "84 مریض مراجع کرده است و در سه روز عید 18 بیمار بستری شده اند و به دیگر بیماران توصیه های خانگی داده شده است".

نزدیکان یکی زن که به تازه‌گی از ولایت ننگرهار به شفاخانه افغان جاپان آورده شده است، می‌گویند که مریض شان به دلیل شرکت در یک مراسم عروسی به کرونا مبتلا شده است.

حسن خان، باشنده ننگرهار و فرزند زنی که به کرونا مبتلا شده و در حال حاضر در شفا خانه افغان جاپان بستر می‌باشد، ابراز داشت: "مردم جدی نمی گیرند. اگر جدی بگیرند، این مشکل پیش نمی‌ آید. والده مه در یک عروسی رفته بود مشکل این است که مردم در خانه هم بی پروایی می کنند."

بیمارانی که به شفاخانه افغان جاپان آورده شده و در آنجا بستری استند، حالت خوبی ندارند.

امریکا در خصوص پیمان ترانزیت افغانستان با روسیه بحث نمی‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.07.2021
امریکا و روسیه روی از سرگیری پیمان "ترانزیت افغانستان" بحث نمی‌کنند

ماریا ازنزدیکان یکی از بیماران در شفاخانه افغان جاپان اظهار داشت: "به لحاظ خدا بیرون نروید که تماس به دیگرا می کنید و لطفا کرونا را شوخی فکر نکنید".

هر چند وزارت صحت عامه آماری از شمار مبتلایان و مرگ و میر  ویروس کرونا در چند روز گذشته نمی‌دهد؛ اما می‌گوید که اگر مردم در دید و باز  دید های روزهای عید بی پروایی کرده باشند، ویروس کرونا در اوج باقی خواهند ماند.

عثمان طاهری، معاون سخنگوی وزارت صحت عامه اظهار کرد: "نظر به وضعیت، تا دو الی سه روز دیگر معلوم خواهد شد که چی شمار افراد مبتلا ثبت شده اند و آیا افزایش پیدا کرده اند یا کاهش."

بر بنیاد آخرین آمار های ارایه شده از سوی وزارت صحت عامه افغانستان، تا کنون بیش از 142 هزار تن در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این میان، ۶ هزار و  266 تن جان باخته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала