کرونا می تواند سبب بی عقلی انسان گردد

© Fotolia / Ankihoglundکرونا می تواند سبب بی عقلی انسان گردد
کرونا می تواند سبب بی عقلی انسان گردد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.07.2021
عضو شوید
دانشمندان توانایی COVID-19 در کاهش برگشت ناپذیر سطح عقل تأیید کردید.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان بریتانیا تأیید می کنند که COVID-19 به طور برگشت ناپذیری سطح هوش را کاهش می دهد.

در تحقیقات The Lancet آمده است که  دانشمندان کالج امپریال لندن و دانشگاه کمبریج کاهش قابل توجهی در سطح هوش را در افرادی که از COVID-19 بهبود یافته اند ، مشاهده نموده اند.

تاثیر ویروس کرونا بر روان میلیونها نفر در جهان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.08.2020
تاثیر ویروس کرونا بر روان میلیونها نفر در جهان

در این آزمایش 81337 نفر شرکت کردند که از این تعداد 12689 با درجات مختلف شدت دچار COVID-19 شده بودند. این آزمون شامل مجموعه ای از وظایف بود که هدف آنها ارزیابی جنبه های توانایی شناختی بود. در نتیجه، اکثر کسانی که مبتلا کرونا بودند، از جمله کسانی که به شکل خفیف آلوده شده بودند، نسبت به آن عده کسانی که با ویروس مواجه نشده بودند، مشکل داشتند.

مشکلات بیشتر هنگام حل مسائلی که نیاز به استدلال و مهارت برنامه ریزی دارند، آشکار شد. بر علاوه ، نتایج گزارشات قبلی در مورد علائم COVID-19 طولانی مدت، به ویژه سرگیچه، مشکلات تمرکز و انتخاب کلمه را تأیید کرد.

شدت اختلال شناخت تا حدی به شدت مریض مربوط بود. بنابراین، مریض که نیاز به اتصال به دستگاه تنفس داشتند، بیشترین مشکلات نشان داده شد: ضریب هوشی آنها هفت واحد کاهش یافت. این مورد حتی در کسانی که سکته مغزی داشتند و در آینده قادر به یادگیری چیزی نبودند مشاهده نشد.

پیش از این، زیست شناسان از شفاخانه دانشگاه Charite در برلین دریافتند که SARS-CoV-2 از طریق سلول های عصبی در مخاط بویایی وارد مغز انسان می شود. این امر منجر به مشکلات عصبی مانند سردردی، خستگی و احساس سر گیچه می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала