اشتباه در سازماندهی واکسیناسیون، جان هزار نفر را در بلغارستان گرفت

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر اشتباه در سازماندهی واکسیناسیون، جان هزار نفر را در بلغارستان گرفت
اشتباه در سازماندهی واکسیناسیون، جان هزار نفر را در بلغارستان گرفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.07.2021
عضو شوید
وزیر صحت بلغارستان اعتراف کرد که دولت قبلی بلغارستان برنامه واکسیناسیون علیه بیماری همه‌گیری کرونا را اشتباه سازماندهی کرده بود.

به گزارش اسپوتنیک، استویکو کاتساروف، وزیر صحت بلغارستان در مصاحبه با نشریه صوفیه گلوب گفت که برنامه واکسیناسیون در کشور طور سازماندهی شده بود که اولویت برای افراد مسن در نظر نگرفته شده بود. در نتیجه، 80 درصد افرادی که به اثر کرونا جان‌های خود را از دست دادند، از گروه سنی بالاتر بودند.

تکیه بر واکسین؛ اشتباه بزرگ جهان در مبارزه بود کرونا بود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.03.2021
تکیه بر واکسین؛ اشتباه بزرگ جهان در مبارزه بود کرونا بود

وزیر صحت بلغارستان در میان جان باختگان (80 درصد) به افرادی که مبتلا بیماری‌های مزمن که متعاقباً روند بیماری کرونا را تشدید می‌کنند، اشاره کرد. این برنامه اشتباه جان ده هزار نفر را گرفت.

وی گفت: این جان‌ها را می‌توانستند نجات دهند.

وزیر صحت تصمیم برای اولویت دادن به واکسین آسترازنکا با هزینه سه داروی دیگر را که توسط آژانس دارویی اروپا تأیید شده است، اشتباه خواند. سرانجام، کاتساروف توجه خود را به تدارکات ضعیف جلب کرد.

پیش از این گزارش شده بود که رومانی، بلغارستان و کرواسی نسبت به سایر اعضای اتحادیه اروپا میزان کمتری از واکسیناسیون را نشان می دهند.

براساس داده‌های وزارت صحت بلغارستان، بیش از 424 هزار مورد آلودگی به ویروس کرونا در کشور شناسایی شده است، بیش از 18 هزار بیمار فوت کرده اند. در همان زمان، تقریباً دو میلیون دوز واکسین کرونا ویروس استفاده شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала