جمهوری خواهان آمریکا: ویروس کرونا از آزمایشگاه "وهان" نشت کرد

© REUTERS / Phil Nobleکرونا
کرونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.08.2021
عضو شوید
جمهوری خواهان کنگره آمریکا در گزارشی منشاء COVID-19 را آزمایشگاه "وهان" چین اعلام کردند.

به گزارش اسپوتنیک، جمهوریخواهان آمریکایی در گزارش که امروز دوشنبه منتشر شد، ادعا نمودند که  "شواهد بسیار فراوانی" نشان میدهد ویروس SARS-CoV-2 که باعث همه‌گیری کووید-19 شده از یک مرکز تحقیقاتی چینی به بیرون درز کرده است. این در حالیست که هنوز نهادهای اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه نرسیده‌اند.

مایک مک‌کال، جمهوریخواه ارشد در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا این گزارش را از سوی ستاد جمهوریخواهان این نهاد منتشر کرد. این گزارش خواستار یک تحقیقات دو حزبی درباره منشاء پاندمی کرونا شده که جان 4.4 میلیون تن در سراسر جهان را گرفته است.

چین طرح پیشنهادی سازمان جهانی صحت برای بررسی کرونا را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.07.2021
چین طرح پیشنهادی سازمان جهانی صحت برای بررسی کرونا را رد کرد

در گزارش مذکور همچنین ادعا می شود که شواهد فراوانی در دست است مبنی بر اینکه دانشمندان آزمایشگاه ویروس شناسی شهر «ووهان» چین مشغول انجام تغییراتی روی ویروس کرونا در راستای آلوده کردن انسان بوده اند و احتمال پنهانکاری در این زمینه وجود دارد.

پکن بارها این ادعاهای واهی را محکوم و رد کرده و از آمریکا خواسته است که بدون شانه خالی کردن از مسئولیت هایش، در زمینه ویروس کرونا شفاف عمل کرده و صادقانه به دنیا پاسخگو باشد.

چین می گوید چنانچه واشنگتن واقعا می خواهد درباره منشاء ویروس کرونا شفاف عمل کند باید ۴ اقدام عمده از جمله باز کردن درهای آزمایشگاه های مشکوک آمریکا به روی سازمان بهداشت جهانی انجام دهد.

«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در همین رابطه اخیرا گفت که آمریکا باید از سازمان بهداشت جهانی برای تحقیق و تفحص آزمایشگاه نظامی «فورت دیتریک» و دانشگاه ایالت «کارولینای شمالی» دعوت به عمل آورد. واشنگتن همچنین باید اطلاعات مربوط به نظامیان بیمار این کشور را که در رقابت های جهانی ارتش ها در شهر «ووهان» شرکت کرده بودند؛ منتشر کند.

ژائو گفت که آمریکا برای شانه خالی کردن از بار مسئولیت و توجیه اقدامات شکست خورده اش در مقابله با کرونا و رسیدن به اهداف سیاسی مد نظرش از طریق انداختن تقصیرها به گردن دیگران، مسئله همه گیری این ویروس را سیاسی کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала