داروی ضد چربی خون 70 در صد کرونا را می‌کُشد

© Fotolia / mimonقرص و دارو
قرص و دارو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.08.2021
عضو شوید
تحقیقات جدید نشان می‌دهد یک داروی خوراکی ضد کلسترول "چربی خون" برای کاهش شدت عفونت SARS-CoV-2 و مرگ و میر ناشی از آن تا 70 درصد موثر است.

مطالعات جدید محققان دانشگاه برمینگام در انگلیس نشان می‌دهد فنوفیبرات و شکل فعال آن (فنوفیبریک اسید) عفونت ناشی از  SARS-CoV-2 عامل بیماری  COVID-19 را تا 70 درصد کاهش می‌دهد.

شناسایی 235 مورد تازه ابتلا به ویروس کرونا در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.08.2021
شناسایی 235 مورد تازه ابتلا به ویروس کرونا در افغانستان

نتایج این مطالعه در نشریه Frontiers in Pharmacology منتشر شده است.

فنوفیبرات ها با نام تجاری تریکور از رده فیبرات‌ها است و بیشتر برای کاهش سطح کلسترول در مبتلایان به بیماری‌های قلبی عروقی استفاده می‌شود

این دارو توسط بسیاری از کشورها از جمله سازمان غذا و داروی آمریکا تایید شده و به صورت خوراکی، برای کاهش چربی خون تجویز می‌شود. محققان این طرح خواستار شروع آزمایش بالینی این دارو روی بیماران مبتلا به کرونا هستند.

گرچه واکسیناسیون در سایر نقاط جهان با سرعت کم ‌و بیش در حال انجام است، محققان احتمال می‌دهند واکسیناسیون جهانی تا اواخر سال 2022 میلادی به طول انجامد، از این جهت رویکردهای درمانی متفاوت برای کاهش شدت و مرگ و میر ناشی از کرونا مورد توجه گروه‌های تحقیقاتی است.

 ویروس کرونا موسوم به « COVID-19» اواسط ماه دسامبر 2019 در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.

ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 میلادی به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه 11 مارچ2020   در کنفرانسی تاکید کرد که اگرچه واژه همه‌گیر (pandemic)  به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد؛ اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

در حال حاضر بسیاری از کشورهای درگیر ‌پاندمی ویروس کرونا هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала