توقف استفاده از واکسین مدرنا در دو کشور اروپایی

© REUTERS / PASCAL ROSSIGNOLتوقف استفاده از واکسین مدرنا در دو کشور اروپایی
توقف استفاده از واکسین مدرنا در دو کشور اروپایی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.10.2021
عضو شوید
سویدن و دانمارک استفاده از واکسین مدرنا را برای گروه های سنی جوانتر متوقف کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از The Local، وزارت صحت دنمارک استفاده از واکسین مدرنا را برای گروه های سنی (نوجوانان زیر 18 سال) موقف کرده است.
وزارت صحت دنمارک از واکسین فایزر/بیونتک به‌عنوان گزینه اصلی واکسیناسیون در افراد 12 تا 17 ساله استفاده می‌کرده است، اعلام کرد که تصمیم گرفته است دادن واکسین مدرنا را به افراد زیر 18 سال به‌عنوان یک «اقدام احتیاطی» متوقف کند.
آنچه در مورد عوارض جانبی واکسین فایزر و مدرنا باید بدانیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.06.2021
آنچه در مورد عوارض جانبی واکسین فایزر و مدرنا باید بدانیم
به نوبه خود، وزارت صحت سویدن اعلام کرد استفاده از واکسین کرونای شرکت مدرنا را در افراد متولدشده در سال 1991 و بعد از آن را با توجه به داده های نشان دهنده افزایش احتمال التهاب قلب (میوکاردیت) و پرده اطراف قلب (پریکاردیت) در جوانان دریافت کننده این واکسین متوقف می‌کند.
وزارت صحت سویدن گفته که این رابطه به خصوص در مورد واکسین مدرنا به نام Spikevax و به خصوص پس از دوز دوم آن واضح است. البته به گفته این وزارتخانه، خطر دچار شدن افراد به این عارضه بسیار اندک است.
«آندرس تگنل»، اپیدمیولوژیست سویدنی می‌گوید که مقامات «از نزدیک وضعیت را زیر نظر دارند و اقدامات فوری را انجام می‌دهند» تا از اینمی و اثربخشی واکسیناسیون اطمینان حاصل شود.
پیش از این، وزارت صحت جاپان اعلام کرده بود که آلودگی کشف شده در محموله بزرگی از واکسین مدرنا که چند پیش خبر آن رسما اعلام شد، ذرات فولاد ضد زنگ (استنلس استیل) بوده و بعید است برای سلامتی خطرناک باشد.
طبق گزارش‌ها، دولت جاپان تجویز حدود 1.63 میلیون دوز از موجودی واکسین مدرنا را متوقف کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала