نیروهای دیموکرات سوریه: امریکا به عرضه تسلیحات به ما ادامه می‌دهد

© Sputnikنیروهای دیموکرات سوریه: امریکا به عرضه تسلیحات به ما ادامه می‌دهد
نیروهای دیموکرات سوریه: امریکا به عرضه تسلیحات به ما ادامه می‌دهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا به رجب طیب اردوغان، همتای ترکی اش وعده سپرده بود که عرضه تسلیحات به نیروهای دفاعی کُردها در سوریه متوقف خواهد شد.

این موضوع را مولوت چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه پس از گفتگوی تلفونی میان رهبران دو کشور در روز جمعه، اعلام کرد. ایریک پهون، سخنگوی پنتاگون به نوبه خود اعلام نمود که در وزارت دفاع ایالات متحده امریکا تنها "ارزیابی تنظیمات عرضه سلاح" به نیروهای کُرد تحت حمایه امریکا در سوریه، صورت می‌گیرد.

عبدالعزیز یونس، مسئول روابط خارجی نیروهای دیموکراتیک سوریه در مصاحبه با اسپوتنیک در مورد چگونگی عرضه سلاح به نیروهای کُرد گفت: "ایالات متحده امریکا و نیروهای ائتلاف به فراهم نمودن کمک به ما ادامه می‌دهند. اطلاعات درباره اینکه امریکا عرضه تسلیحات را متوقف کرده است، نادرست هستند و واقعیت ندارند. اخیراً ایالات متحده امریکا صدها واگون سلاح به ما فرستاده است. این تسلیحات از القامشلی به دیرالزور، مناطقی که ما در آنجا علیه داعش عملیات انجام می‌دهیم، انتقال داده شد. آنها هیچ خبری در مورد اینکه حمایت تسلیحاتی شان را قطع کنند، نداده اند. برعکس، آنها می‌گویند که تصمیم دارند همکاری شان را توسعه و افزایش دهند. امروز استراتیژی شان چنین است. ما نیز از جانب خود به ادامه حمایت شان امیدواری داریم."    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала