Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک افغانستان
چندرسانه ای
چندرسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چندرسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک مولتی میدیا ببینید

تحریم افتتاح سفارت امریکا در بیت المقدس از سوی دیپلمات های 40 کشور جهان

© Sputnikگشایش سفارت امریکا در اورشلیم، خطری برای کل جهان
گشایش سفارت امریکا در اورشلیم، خطری برای کل جهان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه‌های فلسطینی از تحریم مراسم افتتاحیه سفارت امریکا دربیت المقدس توسط نیمی از دیپلمات‌های دعوت شده به این مراسم خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک، شماری از سفرا و نمایندگان کشورهای اروپایی مراسم افتتاحیه سفارت امریکا در شهر بیت المقدس را تحریم کرده‌اند.
وزارت خارجه اسرائیل حدود 80 دیپلمات‌ و سرکنسول‌های حاضر در اسرائیل را برای مشارکت در مراسم افتتاحیه سفارت امریکا دعوت کرد. اما نیمی از افرادی که دعوت شده بودند حاضر به اشتراک در این مراسم نشدند.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده در ماه دسامبر سال گذشته، در یک بیانیه‌ای تلویزیونی اعلام کرد که واشنگتن اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت می شناسد و وعده سپرد که سفارت ایالات متحده را که تا اکنون در تل آویو قرار داشت آنجا منتقل کند.
این تصمیم ترامپ با مخالفت شماری از کشور های خارجی مواجه گردیده و موجب شورش در میان فلسطینی ها و تظاهرات در چندین کشور عربی شد. افتتاح رسمی سفارت ایالات متحده امریکا در اورشلیم به تاریخ 14 می برگزار شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала