کنگره امریکا ترامپ را از اعلام جنگ با ایران منع کرد

© Sputnikکنگره امریکا ترامپ را از اعلام جنگ با ایران منع کرد
کنگره امریکا ترامپ را از اعلام جنگ با ایران منع کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجلس نمایندگان ایالات متحده امریکا به اتفاق آرا اصلاحیه بودجه ملی دفاعی امریکا در سال ۲۰۱۹ را به تصویب رسانید که براساس آن هرنوع اعلام جنگ با ایران بدون توافق کنگره این کشور ممنوع میباشد.

به گزارش اسپوتنیک ، در جلسه تصویب قانون اختیارات دفاع ملی امریکا در مجلس نمایندگان این کشور، اصلاحیه ای در این قانون تصویب شد که اختیار اعلام جنگ علیه ایران را از دولت گرفته و آن را به اخذ مجوز از کنگره مشروط می کند.
این اصلاحیه که از سوی کیت الیسون، عضو دموکرات مجلس نمایندگان ایالات متحده امریکا پیشنهاد شده و مورد حمایت تعدادی دیگر از نمایندگان دموکرات و جمهوریخواه این مجلس بود، به اتفاق آرا تصویب شد.
الیسون در پیامی توییتری در این باره گفت: تصویب این اصلاحیه فراحزبی مخالفتی قدرتمند و به موقع با خروج دولت ترامپ از توافق (هسته ای) ایران و ادبیات خصمانه فزاینده او است.

به تاریخ هشتم می سال جاری، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه امریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد. 

به عقیده رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، برنامه جامع اقدام مشترک با ایران، با امکان دور زدن تحریم ها توانایی ساخت بمب هسته ای را برای تهران فراهم می کند. در عین حال ایشان به انعقاد توافق نامه جدیدی نیز اشاره نمود. 

روسای جمهور بریتانیا، آلمان و فرانسه، ترزا می، آنگلا مرکل و امانوئل ماکرون خواهان اجرای برجام توسط طرفهای توافقنامه شدند. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام نمود که تهران همچنان به تعهدات خود در قالب برجام ادامه می دهد و به تعهدات خود عمل خواهد نمود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала