هشداری جدی امریکا به ترکیه

© Sputnik / Vitaly Podvitski هشداری جدی امریکا به ترکیه
هشداری جدی امریکا به ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا, ترکیه را به تحریم سیستم دفاع راکت امریکایی تهدید کرد.

مقام امریکایی انقره را تهدید کرد که اگر از خرید دستگاه های راکتی دفاع هوائی اس 400 روسیه منصرف نشود، ایالات متحده قرارداد فروش دستگاه های راکتی پاتریوت به ترکیه را لغو خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مسکو و انقره در سپتامبر 2017 توافقنامه تحویل دستگاه های اس-400 به ترکیه را امضا کردند. قرارداد فروش شامل 4 مدستگاه دفاعی اس-400 است. هزینه این قرارداد 2.5 میلیارد دلار است، بیش از نیمی از این مبلغ توسط یک وام روسی پرداخت خواهد شد. ترکیه بارها اعلام کرده است که تصمیم به لغو قرار ندارد.
وزیر خارجه ترکیه امریکا را از وارد کردن فشار در مسئله خریداری اس-400 بر حذر داشته بود.
قرارداد فروش دستگاه دافع هوا روسی اس 400 به ترکیه در سال 2017 به امضای دو طرف رسیده است.
دستگاه اس-400 (Triumf) نسل جدید سیستم دافع هوایی روسیه است که توسط مرکز طراحی "الماس" طراحی شده و به عنوان نوع بهبود یافته از خانواده دافع هوا اس-300 به‌شمار می‌رود.
دستگاه دفاع راکتی متحرک زمین به هوا اس-400 "تریومف" برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن همچون هواپیماهای پارازیت انداز، هواپیماهای رادار محور و کنترل هوایی، هواپیماهای شناسایی و جاسوسی، هواپیماهای استراتژیکی و طیارات شکاری، راکت های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی ـ عملیاتی، راکت های بالستیک میان برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر اهداف هوایی پیشرفته ساخته شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала