کمک ۵ میلیون دالری امریکا به «کلاه سفیدها»

© Sputnik / Vitaly Podvitskiکمک ۵ میلیون دالری امریکا به «کلاه سفیدها»
کمک ۵ میلیون دالری امریکا به «کلاه سفیدها» - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده برای حمایت از «کلاه سفیدها» در سوریه ۵ میلیون دالر اختصاص میدهد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه ایالات متحده با نشر خبرنامه ای اعلام کرد که واشنگتن قصد دارد برای حمایت از سازمان «کلاه سفیدها» و مکانیسم تحقیقات جرایم سوریه (IIIM) مبلغ ۵ میلیون دالر اختصاص دهد.

وزارت امور خارجه امریکا: «ایالات متحده قصد دارد ۵ میلیون دلار برای ادامه عملیات نجات که از سوی "کلاه سفیدها" انجام میشوند و حمایت مالی مکانیسم تحقیقات جرایم سوریه (IIIM) اختصاص دهد.»

در خبرنامه وزارت امور خارجه امریکا آمده است که واشنگتن به شدت از سازمان «کلاه سفیدها» حمایت میکند و معتقد است که اعضای این سازمان «خطرناک ترین کار در جهان» را انجام میدهند.

گفتنی است، مکانیسم تحقیقات جرایم سوریه  در سال ۲۰۱۶ از سوی سازمان ملل متحد برای همکاری در تحقیق و تعقیب افراد مسوول شدیدترین جرایم بین المللی ارتکاب یافته شده در سوریه از مارچ ۲۰۱۱ ایجاد گردید.

یادآوری میکنیم، سازمان «کلاه سفیدها» در سوریه فعالیت دارد و بارها به جنگ اطلاعاتی علیه دمشق متهم شده است. سازمان «کلاه سفیدها» هدف خود را دفاع از غیر نظامیان اعلام کرده و ادعا میکند که از لحاظ سیاسی بیطرف بوده و در عملیات مسلحانه شرکت ندارد.

در عین حال وزارت امور خارجه روسیه فعالیت «کلاه سفیدها» را بخشی از یک کمپاین اطلاع رسانی برای بی اعتبار ساختن مقامات سوریایی و اردوی این کشور محسوب میکند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала