اردوغان می‌تواند جاگزین اف - ۳۵ امریکایی را پیدا کند

© Sputnik / Vitaly Podvitskiاردوغان می‌تواند جاگزین اف - ۳۵ امریکایی را پیدا کند
اردوغان می‌تواند جاگزین اف - ۳۵ امریکایی را پیدا کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات ترکی گفته اند که در صورت خودداری واشنگتن از فروش جنگنده‌های اف - ۳۵ به انقره، ترکیه می‌تواند جاگزین این جنگنده‌ها را پیدا کند.

به گزارش اسپوتنیک، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در یک مصاحبه تلویزیونی گفته است: "هم اف — ۳۵ و هم جنگنده‌های ساخت روسیه وجود دارند. اگر خریداری اف — ۳۵ صورت نگیرد، می‌توانیم طیاره‌های مشابه را از کشورهای دیگر خریداری کنیم. و این کار تا زمانی ادامه پیدا خواهد کرد که ترکیه جنگنده‌های نسل پنجم را تولید کند".

قبل از این ترامپ به رئيس جمهور ترکیه وعده داده بود که تمام اقدامات لازم را جهت "حل موضوع اف — ۳۵ و اس — ۴۰۰"، انجام می‌دهد. علاوه بر آن، وزیر دفاع امریکا ابراز امیدواری کرد که واشنگتن می‌تواند متحدین ترکی اش را معتقد به خریداری سیستم دفاعی امریکایی پاتریوت و صرف نظر از اس — ۴۰۰ روسی، بسازد.

این در حالیست که ترکیه بارها اعلام کرده است که از پلان‌هایش مبنی بر خریداری سیستم دفاعی روسی، صرف نظر نمی‌کند. انقره اولین دسته سیستم دفاع راکتی اس — ۴۰۰ را در سال جاری بدست می‌آورد. اردوغان خاطر نشان ساخته است که شرایط استفاده از اس — ۴۰۰ را از متحدین ناتو پنهان نمی‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала