Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک افغانستان
چندرسانه ای
چندرسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چندرسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک مولتی میدیا ببینید

اردوغان: تا 10 روز آینده S – 400 را تحویل میگیریم

© Sputnik / Vitaly Podvitski اردوغان: تا 10 روز آینده S – 400 را تحویل می گیریم
اردوغان:  تا 10 روز آینده S – 400  را تحویل می گیریم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهوری ترکیه گفته است که نخستین سیستم های دفاعی روسی S – 400 تا ده روز آینده تحویل ترکیه داده خواهد شد.

رجب طیب اردوغان» پس از بازگشت از نشست گروه 20 جاپان و دیدار دوجانبه با ترامپ، در مصاحبه با خبرنگاران افزود: ترکیه، امریکا و متحدان ناتو نظرات مختلف در مورد تصمیم انقره برای خرید سیستم های راکتی روسی دارند.
برخلاف انتشار تهدید واشنگتن برای تحریم انقره در صورت خرید ، اردوغان گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اخیراً به وی اطلاع داده است که ترکیه در صورت خرید سیستم های S — 400 روسیه مورد تحریم امریکا قرار نمی گیرد. ترامپ در عین حال گفته است که ترکیه در مورد خرید این سیستم ها به طور ناعادلانه رفتار کرده است.
به دنبال سخنان ترامپ، کاخ سفید نیز در بیانیه ای عنوان کرد؛ ترامپ در مورد توافق راکت های S — 400 روسیه بسیار نگران است و ترکیه را بارها برای همکاری در حوزه دفاعی با امریکا و تقویت اتحاد ناتو بسیار تشویق کرده است.
هراس ایالات متحده و سایر کشورهای عضو ناتو از این است که رهگیری جنگنده های اف ۳۵ در رادارهای سیستم دفاع S — 400 وارد شده و توانایی این جنگ‌افزار در مقابله با روسیه کاهش یابد.
اردوغان گفت: من بر این باورم که درگیری ها در مورد خرید موشک های S — 400 بدون هیچ مشکلی حل خواهند شد و همتای امریکایی من نیز از این موضوع حمایت خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала