بازداشت استادان دانشگاه کابل به اتهام ترویج افراط گرایی

© Sputnikداعش در دانشگاه کابل
داعش در دانشگاه کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چند روز پیش استادان دانشکده شرعیات دانشگاه کابل از سوی ریاست امنیت ملی بازداشت شده‌اند

 

به گزارش اسپوتنیک، امنیت ملی افغانستان 5 ماه پیش ابوعبیدالله متوکل استاد دانشگاه و خطیب مسجد جامع شیخ محمدی ها (روحانی) که  دستور گروه تروریستی داعش مسئولیت جلب و جذب جوانان را برای آن گروه به عهده داشت، از بازداشت آن خبر داد.

این شخص،  تا اکنون صدها جوان تحصیل کرده را به طور پنهانی به گروه تروریستی داعش جذب و به ولایت ننگرهار اعزام نموده است.

شانزده تن از شاگردان موصوف افراد گروه تروریستی داعش بوده، که توسط ریاست عمومی امنیت ملی از محلات مختلف شهر کابل بجرم فعالیت های هراس افگنی و ضد دولتی  بازداشت گردیده، اعتراف نموده اند که توسط شیخ ابوعبیدالله متوکل به صفوف گروه تروریستی داعش تشویق، ترغیب و جذب گردیده اند.

قابل ذکر است، که پسر دومی ابو عبیدالله متوکل به اسم احمدالله در ماه  ثور سال 1397 به گروه داعش جذب و اکنون در کتیبه اشپال در ولایت ننگرهار مصروف فعالیت های تخریبی وتروریستی می باشد.

یادآوری می کنیم، که برادر زاده متوکل به نام اسدالله و زیر نام مستعار «عبدالغفور» با پسر ابو عبیدالله یکجا به گروه تروریستی داعش جذب که  به اساس اعترافات عبیدالله متوکل برادرزاده‌اش به نام اسدالله حدود دو ماه پیش عمل انتحاری را در شهر کابل انجام داده است.

هفته گذشته به بار دوم،  دو تن از استاد دیگر دانشکده شرعیات بنام های مولوی عبدالظاهر داعی و مولوی معروف راسخ به‌دلیل ترویج افراط‌گرایی و حمایت از تروریزم از سوی اداره امنیت ملی بازداشت شد.

و روز گذشته نیز یک استاد دیگر این  دانشکده به نام مبشر مسلم‌یار و همچنین دو دانشجوی این دانشکده به نام‌های احمد طارق و احمد فاروق به اتهام همکاری با داعش از سوی نیروهای امنیت ملی بازداشت شده‌اند

آگاهان این ترویج افراط گرایی را در دانشگاه کابل خطر بزرگ میدانند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала