افشای مکان‌های مخفی سلاح‌های هسته‌ای امریکا در اروپا توسط ناتو

© Sputnik / Vitaly Podvitski افشای مکان‌های مخفی سلاح‌های هسته‌ای امریکا در اروپا توسط ناتو
افشای مکان‌های مخفی سلاح‌های هسته‌ای امریکا در اروپا توسط ناتو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک رسانه آمریکایی گزارش داد یکی از کمیته‌های ائتلاف نظامی ناتو در گزارش خود مکان‌های مخفی سلاح‌های هسته‌ای آمریکا در اروپا را فاش ساخته است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه واشنگتن پست، سند ارائه شده به کمیته مجمع پارلمانی ناتو به طور تصادفی مکان ذخیره سازی سلاح های هسته‌ای امریکا را نشان می‌دهد.

در سند از نگهداری برخی جنگ افزارهای هسته‌ای ایالات متحده امریکا در یک پایگاه هوایی در بلجیم سخن گفته شده.

سند فاش شده ناتو تایید می‌کند برخی سلاح‌های هسته‌ای ارتش امریکا در پایگاه هوایی «کلین بروگل» در بلجیم و در شهر «لیمبرگ» واقع در منطقه «فلاندر» نگهداری می‌شود.

در حالی که برای چندین دهه تصور می‌شد که این پایگاه هوایی برای نگهداری تسلیحات هسته‌ای ایالات متحده امریکا مورد استفاده قرار می‌گرفته، اما تا به حال هیچ منبع رسمی آن را تایید نکرده بود.

بر اساس این سند، در مجموع 150 بمب هسته‌ای امریکایی در پایگاه‌های نظامی در چندین کشور اروپایی و ترکیه نگهداری می‌شوند. در این سند طبقه بندی نشده فهرستی از پایگاه‌های نظامی در اروپا و ترکیه که در آن سلاح‌های هسته‌ای امریکا مستقر هستند، مشاهده می‌شود. در این فهرست نام پایگاه هوایی کلین بروگل بلجیم نیز به چشم می‌خورد.

پیش از این، نیز گزارش گروهی از دانشمندان و محققان به تعداد بمب‌های هسته‌ای امریکا در پایگاه‌های مختلف اشاره کرده بود.

در این گزارش آمده که تعداد بمب‌های هسته‌ای تاکتیکی در پایگاه‌های عملیاتی «پنتاگون» در کشورهای اروپایی 150 عدد است که در یک سال گذشته تغییری نداشته است. این بمب‌های هسته‌ای که بمب‌های تاکتیکی هستند، در 6 پایگاه واقع در 5 کشور اروپایی مستقر شده‌اند. از این میان دو پایگاه در ایتالیا و در هر یک از کشورهای آلمان، ترکیه، بلجیم و هالند یک پایگاه وجود دارد.

اخیرا نیز گزارش شد که امریکا قصد دارد برای ارتقای زرادخانه خود 500 میلیارد دالر هزینه کند.

رئیس‌جمهور امریکا حدود دو هفته قبل در جمع نظامیان این کشور در کوریای جنوبی از ساخت جنگ افزارهای جدید و ارتقاء زرادخانه هسته‌ای این کشور خبر داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала