توضیحات پمپئو در مورد ناکامی سیستم «پاتریوت» در زمان حمله به عربستان

© Sputnik / Vitaly Podvitski отмазка Помпео о неудачи Patriot
отмазка Помпео о неудачи Patriot - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا با ارائه توضیحاتی ناموجه سعی کرد بر ناکارآمدی سیستم‌های دفاعی «پاتریوت» که این کشور به عربستان داده است، سرپوش بگذارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آسوشیتد پرس، آقای پمپئو توضیح داد که چرا سیستم دفاع هوایی «پاتریوت» امریکایی که به عربستان داده است نتوانست جلو حمله پهپادها به تاسیسات نفتی عربستان سعودی را بگیرد.

وزیر خارجه امریکا گفت: سیستم‌های دفاع راکتی در سرتاسر جهان گاهی اوقات نمی‌توانند نتیجه مورد نظر را بدست آورند و بعضی از بهترین سیستم‌های جهان همیشه به اهداف خود دست نمی‌یابند.

دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه امریکا گزارش داد پمپئو هنگام ورود به جده در این باره گفت: ما دیده‌ایم سیستم‌های دفاع هوایی در سراسر جهان موفقیت‌های مختلط و دوگانه‌ای داشته‌اند. بعضی از بهترین سیستم‌های جهان همیشه چیز‌هایی را بدست نمی‌آورند. ما می‌خواهیم کار کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که زیرساخت‌ها و منابعی که اقدام به پی ریزی حملاتی مانند این حمله (پهپادی به تاسیسات نفتی مهم عربستان) کردند، کمتر از آنچه که به نظر می‌رسد موفق باشند.

تاسیسات نفتی شرکت نفت عربستان در شرق این کشور در نخستین ساعات 14 سپتمبر توسط 7 پهپاد هدف حمله قرار گرفت. بطور خاص، بقیق- بزرگترین میدان نفتی جهان- و میدان نفتی خریص دومین میدان بزرگ عربستان هدف حمله قرار گرفتند. این حملات سبب آتش سوزی در 13 تاسیسات نفتی شد.

جنبش انصارالله یمن مسوولیت این حملات را برعهده گرفت. واشنگتن مدعی است که ایران در این حملات دست دارد. تهران این اتهامات را رد کرده و آن‌ها را بی اساس دانسته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала