قطع 250 میلیون دالر کمک نظامی امریکا به عراق در صورت تقاضای خروج نیروهایش

© Sputnik / Vitaly Podvitski قطع 250 میلیون دالر کمک نظامی امریکا به عراق در صورت تقاضای خروج نیروهایش
قطع 250 میلیون دالر کمک نظامی امریکا به عراق در صورت تقاضای خروج نیروهایش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در صورت خروج نیروهای امریکا از عراق، 250 میلیون دالر كاهش كمك نظامی به این کشور در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، وال استریت ژورنال با استناد به مکاتبات الکترونیکی مقامات امریکایی دریافته که در صورت خروج نیروهای امریکایی از بغداد، امریکا کمک‌های خود را به این کشور کاهش می‌دهد.

براساس این اطلاعات، دولت ترامپ، در صورت آماده شدن بغداد به کشیدن نیروهایش، 250 میلیون دالر كمك نظامی به عراق كاهش می‌دهد.

خاطرنشان می‌شود که کنگره قبلاً این کمک را تصویب کرده است. علاوه بر این، دولت در نظر دارد سایر کمک های اقتصادی و نظامی را نیز کاهش بدهد. با این حال تصمیم نهایی هنوز اتخاذ نشده است.

پیشتر، رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور ترامپ درباره خروج نیروهای امریکایی از عراق گفت: ما تنها زمانی نیروهای خود را از عراق خارج می‌کنیم که شرایط نیز برای ما مورد پذیرش باشد.

تنش‌ها میان ایالات متحدۀ امریکا و جمهوری اسلامی ایران، زمانی بالا گرفت که امریکا در بامداد سوم جنوری، قاسم سلیمانی فرماندۀ نیروی قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌المهندس معاون سازمان حشد شعبی عراق در میدان هوایی بغداد هدف قرار داد و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام امریکا، بامداد هشتم جنوری به دو پایگاه امریکایی در عراق حملات راکتی انجام داد. ایران اعلام کرد که این حمله در عملیاتی تحت نام «قاسم سلیمانی» و با هدف انتقام انجام شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала