حزب نتانیاهو برنده احتمالی انتخابات/ مردم اسرائیل سرانجام خسته شدند

© Sputnik / Vitaly Podvitski حزب نتانیاهو برنده احتمالی انتخابات/ مردم اسرائیل از انتخابات خسته شدند
حزب نتانیاهو برنده احتمالی انتخابات/ مردم اسرائیل از انتخابات خسته شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نتایج انتخابات اسرائیل نشان داد که این کشور از انتخابات بی پایان خسته شده است و پیروزی حزب لیکود ثابت ساخت که بنیامین نتانیاهو با وجود رسوایی های سیاسی رهبر این کشور خواهد بود.

نخست‌وزیر اسرائیل که با چندین پرونده فساد روبه‌رو است صبح امروز (سه‌شنبه) برای آنچه "پیروزی بزرگ" به "رغم تمام مشکلات" در انتخابات پارلمانی روز دوشنبه خواند، جشن گرفت. این انتخابات برای بقای سیاسی او تعیین کننده بود.

نظرسنجی‌های اولیه رسانه‌ای پس از پایان انتخابات کنست "پارلمان اسرائیل" حاکی از آن است که حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو به 37 کرسی، حزب آبی سفید به ریاست بنی گانتز به 33 کرسی و فهرست مشترک عربی به 14 کرسی دست خواهند یافت.

کارشناس انستیتوت شرق شناسی دپارتمنت اسرائیل در این رابطه می‌گوید: "فکر می کنم این اتفاق به دلیل اینکه رأی دهندگان واقعاً از این همه کمپین ‌های انتخاباتی خسته شده اند؛ رخ داد و این عامل خستگی مردم به نفع نتانیاهو بازی کرده است. ثانیا ، البته ، لیکود یک حزب سنتی برای اسرائیل است.

نتانیاهو که 69 سال دارد از سال 2009 تاکنون در مقام نخست وزیری است و به این ترتیب صاحب رکورد طولانی‌ترین دوران نخست‌‍وزیری اسرائیل است. او از سال 1996 تا 1999 هم این سمت را در اختیار داشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала