سخنان ماکرون درباره «مرگ مغزی ناتو» 

© Sputnik / Vitaly Podvitskiسخنان ماکرون درباره «مرگ مغزی ناتو» 
سخنان ماکرون درباره «مرگ مغزی ناتو»  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور فرانسه گفت، که رخداد بین ناوچه های ترکیه و فرانسه نشان دهنده «مرگ مغزی» ناتو است.

به گزارش اسپوتنیک، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت، که رخداد بین ناوچه های ترکیه و فرانسه نشان دهنده «مرگ مغزی» ناتو است.

 وی، این رخداد را ناپذیرفتنی دانست.

پیشتر خبرگزاری فرانس 24، در 10 جون گزارش داده بود، که یک ناوچه فرانسوی در ساحل لیبیا که به کشتی ترکیه برای قاچاق اسلحه مشکوک شده بود سعی کرد به آن نزدیک شود. اما بر پایه داده های پاریس، ناوچه‌های ترکیه سه بار به سوی رادار کشتی نیروی دریایی فرانسه نشانه رفته‌اند و این بدین معناست که حمله راکتی زود هنگام بوده است. فرانسه این کار را یک رفتار پرخاشگرانه دانست. ترکیه نیز به نوبه خود این ادعاها را رد کرد و گفت، که ارتش فرانسه مانورهای خطرناکی را انجام داد و کشتی های ترکیه از رادار نه برای راهنمایی بلکه برای رصد ناوچه استفاده می کردند.

یک مقام فرانسوی در این باره گفت: "این یک عمل بسیار تهاجمی است که توسط یکی از اعضای ناتو در برابر نیروی دریایی فرانسه صورت می‌گیرد. اعضای ناتو نباید در مقابل این اقدامات ترکیه سکوت کنند. این موضوع برای ما بسیار جدی است و نمی‌توانیم بپذیریم نیروی دریایی یک عضو ناتو، در برابر کشتی‌ که در حال انجام ماموریت ناتو و تحت فرمان ناتو است، چنین عمل خصمانه‌ای را انجام دهد".

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала