کشتی‌های ترکیه باید دریای مدیترانه ترک کنند

© Photoکشتی‌های ترکیه باید دریای مدیترانه ترک کنند
کشتی‌های ترکیه باید دریای مدیترانه ترک کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اعضای ارشد دموکرات در کمیته روابط بین‌الملل مجلس سنا می خواهند کشتی‌ها ترکیه را از مدیترانه بیرون کنند.

به گزارش اسپوتنیک، اعضای ارشد دموکرات در کمیته روابط بین‌الملل مجلس سنا، رابرت منندز و سناتور کریس ون هلن از مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا و اتحادیه اروپا خواستند که بخاطر اقدامات در مدیترانه علیه ترکیه تحریم‌های کلیدی اقتصادی اعمال کنند.

در متن منتشر شده در سرویس مطبوعاتی قانون گذاران آمده است: "در آستانه دیدار شما با نیکوس دندیاس، وزیر امور خارجه یونان در رابطه به اقدامات تحریک آمیز ترکیه در دریای مدیترانه شرقی، نامه ای را با نگرانی عمیق می‌فرستیم. ترکیه کشتی های جنگی خود را برای اسکورت کشتی در منطقه اقتصادی انحصاری یونان برای اهداف اکتشاف نفت و گاز فرستاده است. ما می خواهیم از ترکیه بخواهیم کشتی های خود را پس بگیرد و موضوع را مطابق با قوانین بین المللی حل و فصل کند".

این نمایندگان از وزیر خارجه امریکا می خواهد که بلافاصله با اتحادیه اروپا در این مورد همکاری کنند، تا پاسخگوی فعالیت های تحریک آمیز و غیرقانونی در حال رشد ترکیه باشید.

همچنان می افزایند در صورت که ترکیه اقدامات غیرقانونی‌اش را در مدیترانه شرقی ادامه دهد، این مسله از طریق دادگاه بین المللی بی طرفانه حل خواهد شد".

نیکوس دندیاس با سامح شکریوزیر خارجه مصر در (6، آگوست)، توافق‌نامه ای را برای مشخص شدن مناطق دریایی امضا کرد، آتن می گوید که این توافق نامه حق جزایر یونان را در قفسه دریایی و منطقه انحصاری اقتصادی "EEZ" تعیین می کند.

وزارت امور خارجه ترکیه اعلام که آنکارا این سند را به رسمیت نمی‌شناسد، کشتی تحقیقاتی اکتشافی "Oruc Reis" را به همراه کشتی های جنگی در قفسه دریایی یونان در نزدیكی جزیره كاستيلوريزو ارسال کرد.

یونان در واکنش به این کار، نیروهای مسلح خود را در حال آماده باش قرار داد و اعلام کرد که از حاکمیت خود دفاع خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала