Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک افغانستان
چندرسانه ای
چندرسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چندرسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک مولتی میدیا ببینید

شورای امنیت درخواست آمریکا برای تحریم ایران را رد کرد

© Sputnik / Vitaly Podvitskiشورای امنیت درخواست آمریکا برای تحریم ایران را رد کرد
شورای امنیت درخواست آمریکا برای تحریم ایران را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شورای امنیت سازمان ملل متحد با اکثریت آراء درخواست آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران را رد کرد.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل شامل کشور های فرانسه، آلمان، انگلیس، چین، روسیه، آفریقای جنوبی  و دیگر کشور ها روز سه شنبه با درخواست دولت آمریکا برای بازگردان همه‌ تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه ایران مخالفت کردند.

معاون نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل ، آنا گوگن ، توضیح داد كه سیزده  کشور از پانزده كشور شورا با این درخواست مخالف هستند. وی گفت: "ما به نظرات بیان شده توسط سیزده از پانزده کشور شورا توجه کرده ایم. در این رابطه ، ما معتقدیم که به درخواست [ایالات متحده] نمی توان اقدام دیگری انجام داد."

کلی کرافت، سفیر آمریکا در سازمان ملل ضمن ابراز تاسف از مخالفت دیگر اعضای شورای امنیت با طرح کشورش برای منزوی کردن بیشتر ایران تاکید کرد که ایالات متحده هرگز اجازه نخواهد داد که ایران به عنوان «حامی اصلی تروریسم در جهان» به امکان خرید و فروش آزادانه سلاح دست یابد.

پس از امضای توافق هسته ای میان ایران و گروه 5+1 در سال 2015 پیش‌بینی شده بود که در صورت اجرای بدون مشکل این توافق، تحریم های تسلیحاتی ایران در 18 اکتبر سالجاری پایان پاید.

آمریکا در سال 2018 اعلام کرد که به صورت یکجانبه از توافق هسته ای خارج شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала