سفارت روسیه در امریکا فیس‌بوک را به سانسور متهم کرد

© Sputnik / Vitaly Podvitskiسفارت روسیه در امریکا فیس‌بوک را به سانسور متهم کرد
سفارت روسیه در امریکا فیس‌بوک را به سانسور متهم کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفارت روسیه در ایالات متحده امریکا می گوید که شبکه فیس بوک چندین حساب کاربری را بسته است.

به گزارش اسپوتنیک، سفارت روسیه در امریکا شبکه اجتماعی فیس‌بوک را بخاطر بسته شدن چندین حساب کاربری و اینفوگرافیک ریانووستی که در باره جزایر کوریل جنوبی بود، متهم به سناسور کرد.

روز گذشته شبکه فیس‌بوک، سه حساب کاربری از روسیه را به دلیل نقض قوانین "سیاست در برابر مداخلات خارجی یا دولتی" بسته کرد.

سفارت روسیه در این خصوص گفت: "در صورت مسدود شدن حسابی به علت انتشار اینفوگرافیک مربوط به جزایر کوریل جنوبی، این شبکه اجتماعی به متعلق بودن این جزایر به روسیه شک دارد و این بدان معناست که مدیریت آن تصمیمات کنفرانس یالتا در سال 1945 و نتایج جنگ جهانی دوم را زیر سال می‌برد. سفارت روسیه این موضوع را "شبیه به تجدیدنظرطلبی" می‌بیند".

دیپلمات ها اظهار داشتند حساب های کاربری که مورد اعتراضات و انتخابات بلاروس، سیاست روسیه و اوکراین، روابطه روسیه و ناتو، روابط روسیه با کشورهای همسایه همچنین انتقاد از سیاست خارجی امریکا بود، حذف شدند.

در ادامه این خبرنامه آمده است: "نتیجه گیری‌ها نشان می‌دهد، که صحبت در مورد این موضوعات به کاربران روسیه لازم نیست. چونکه این یک سانسور است".

در اخیر سفارت روسیه در امریکا تاکید کرد، فیس‌بوک برای کاربران روسیه دیگر جای برای تبادل آزاد اطلاعات نیست، در آن تبعیض آشکار وجود دارد.

پیش از این، فیس بوک از مسدود کردن سه شبکه حساب از روسیه در ارتباط با نقض "سیاست این شبکه اجتماعی در مورد دخالت‌های خارجی یا دولتی" خبر داده بود. شبکه اول شامل 214 حساب کاربری، 35 صفحه عمومی و 18 گروه و 34 حساب اینستاگرام بود. فیس بوک ادعا می کند که از طریق این صفحات "اطلاعات نادرست" در مورد اوضاع سوریه و اوکراین منتشر شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала