امریکا: قرار گرفتن ترکیه در معرض تحریم‌ها به دلیل اس-400، خطر «بسیار واقعی» است

© Photoامریکا: قرار گرفتن ترکیه در معرض تحریم‌ها به دلیل اس-400، خطر «بسیار واقعی» است
امریکا: قرار گرفتن ترکیه در معرض تحریم‌ها به دلیل اس-400، خطر «بسیار واقعی» است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک مسوول بلندپایه وزارت خارجه امریکا اعلام کرد که در پی اقدام ترکیه در آزمایش سیستم دفاع هوایی اس-400، خطر اعمال تحریم‎های امریکا علیه انقره «بسیار واقعی» شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل مجله نشنل دیفنس، کلارک کوپر دستیار وزیر امور خارجه امریکا در امور سیاسی و نظامی گفت که پس از اعلام هفته گذشته رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه درباره آزمایش سیستم دفاع هوایی اس-400 روسی در تاریخ 16 اکتوبر «تحریم‌ها (علیه ترکیه) تا حد زیادی مطرح شده است.

آقای کوپر افزود: به انقره گفته بودیم که آزمایش سیستم دفاع راکتی اس-400 اساساً غیر قابل قبول است و دولت امریکا تلاش زیادی کرده تا ترکیه را به عدم فعال کردن راکت‌های اس-400 متقاعد کند.

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه نیز اخیرا در پاسخ به تهدیدات امریکا مبنی بر تحریم ترکیه گفته است: شما نمی‌دانید با چه کسی می‌رقصید. تحریم کنید، عقب نیفتید. ما برای خرید اف-35 از شما قدم برداشتیم، پولمان را پرداخت کردیم، اما شما جنگنده‌های ما را ندادید. به ما گفتید اس-400 را به روسیه بازگردانید، ما حکومت قبیله‌ای نیستیم. ما ترکیه هستیم.

از اواسط ماه جولای، خرید سیستم‌های دفاع هوایی اس-400، باعث ایجاد بحران در روابط ترکیه و ایالات متحده امریکا شد. واشنگتن خواستار امتناع ترکیه از معامله با روسیه و در عوض خرید سیستم‌های پاتریوت امریکایی بود. امریکا تهدید کرد اگر ترکیه از خرید اس-400 صرفنظر نکند، امكان تعویق يا لغو فروش جدیدترین جنگنده های اف-35 به این کشور و یا اعمال تحریم براساس قانون «مبارزه با مخالفان امریکا از طریق تحریم» موسوم به «کاتسا» وجود خواهد داشت، اما با این حال ترکیه حاضر به عقب نشینی نشد و به مذاکرات خود در خصوص محموله بیشتر اس-400 ادامه داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала