امريكا باز هم تلاش مي كند تركيه را تحت كنترل خود قرار دهد

© Sputnik / Vitaly Podvitskiروسیه؛ تحریم ترکیه از سوی امریکا بخاطر خرید اس-400
روسیه؛ تحریم ترکیه از سوی امریکا بخاطر خرید اس-400 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا اعلام کرد که ترکیه را به دلیل خرید اس-400 روسیه، تحریم کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، امریکا در این تحریم‌ها وزارت دفاع ترکیه و چهار مقام ترک را شامل تحریم‌ها ساخته است.

مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا، از تحریم ترکیه در حالی خبر می‌دهد که امریکا از آغاز با خرید اس-400 از روسیه توسط ترکیه مخالف بود.

با این حال، ینس استولنتبرگ دبیرکل ناتو در واکنش به این کار اعلام کرد: "ترکیه یک متحد ارزشمند و مهم است، زیرا آنها نقش مهمی در مبارزه با تروریزم انجام میدهند. ترکیه نقش مهمی در تامین زیرساخت‌ها و بسترهای لازم نرم‌افزاری برای آزاد سازی مناطق تحت کنترل داعش نقش داشته است".

دبیر کل ناتو داشت: "سامانه های S-400 با سیستم های ناتو سازگار نیستند".

قابل یاد آوری‌ست که از اواسط ماه جولای، خرید سامانه موشکی "اس-400"، باعث ایجاد بحران در روابط ترکیه و ایالات متحده شد. واشنگتن خواستار امتناع ترکیه از معامله با روسیه و در عوض خرید سامانه های پاتریوت آمریکایی بود. آمریکا تهدید کرد اگر ترکیه از خرید "اس-400" صرفنظر نکند، امكان تعویق يا لغو فروش جدیدترین جنگنده های اف- 35 به این کشور و یا اعمال تحریم براساس قانون "مبارزه با مخالفان آمریکا از طریق تحریم" موسوم به "کاتسا" وجود خواهد داشت، اما با این حال ترکیه حاضر به عقب نشینی نشد و به مذاکرات خود در خصوص محموله بیشتر اس-400 ادامه داد. دولت ترامپ هنوز تهدید خود برای اعمال تحریم علیه ترکیه را عملی نکرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала