Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
چندرسانه ای
چندرسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چندرسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک مولتی میدیا ببینید

نامه سرگشاده ملا برادر به مردم آمریکا

© Sputnikنامه سرگشاده ملا برادر به مردم آمریکا
نامه سرگشاده ملا برادر به مردم آمریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.02.2021
عضو شوید
معاون سیاسی رهبر طالبان در آستانه نشست ناتو برای تصمیم‌گیری درباره حضور و یا خروج از افغانستان نامه‌ای سرگشاده‌ای را خطاب به مردم آمریکا منتشر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ملا عبدالغنی برادر» معاون سیاسی رهبر طالبان با انتشار نامه‌ای سرگشاده برای مردم آمریکا با اشاره به توافقنامه قطر خواستار تعهد واشنگتن به این توافق شد.
درحالی که گزارش‌ها حاکی از تمایل آمریکا و ناتو برای ادامه حضور در افغانستان است، در این نامه تاکید شده که مسئله افغانستان با استراتژی‌های جنگی و استفاده از زور و قدرت حل نمی‌شود و اجرای کامل این توافقنامه قطر را بهترین راه برای پایان دادن جنگ می‌داند.
معاون سیاسی رهبر طالبان همچنین تاکید می‌کند که افغان‌ها از طریق بین‌الافغانی می‌توانند به « قیام نظام اسلامی و صلح و امنیت دائمی» دست پیدا کنند.
او در ادامه افزوده‌است: «ما درک می‌کنیم که ایالات متحده امریکا و متحدین آن به این نتیجه رسیده‌اند که معضل افغانستان تنها از راه تفاهم ممکن است حل شود. بنابراین مذاکرات مثبتی را برای تحقق یافتن پیمان دوحه، با امارت اسلامی انجام دادند.»
معاون سیاسی طالبان در ادامه نیز تصریح می‌کند: «پایان دادن این جنگ مسئولیت همه و به نفع همه است، و تطبیق کامل پیمان دوحه بهترین راه برای پایان دادن این جنگ است. گروه طالبان به مسئولیت های خود متوجه است. جهت های دیگر نیز باید مسئولیت های شان را ادا نمایند».
ملا برادر در اخیر می‌گوید که «دفاع از خاک و ملت حق مشروع ماست» و می‌افزاید طالبان به کسی اجازه مداخله در امور داخلی افغانستان را نمی‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала