Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
چندرسانه ای
چندرسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چندرسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک مولتی میدیا ببینید

کابلوف: بیرون نشدن نیروهای امریکا از افغانستان تا اول می نگران کننده است

© Sputnikکابلوف: بیرون نشدن نیروهای امریکا از افغانستان تا اول می نگران کننده است
کابلوف: بیرون نشدن نیروهای امریکا از افغانستان تا اول می نگران کننده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.04.2021
عضو شوید
نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان از پیامدهای بیرون نشدن نیروهای امریکا از افغانستان تا اول ماه می ابراز نگرانی نمود.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان، در حاشیه نهمین نشست وزیران خارجه «قلب آسیا – پروسه استانبول گفت: "روسیه از پیامدهای بیرون نشدن نیروهای امریکایی از افغانستان تا اول ماه می نگران است".

کابولوف گفت: "هنوز مشخص نیست این موضوع چه پیامدهای در پی داشته باشد. اما اکنون واکنش های نخستین نسبت به سخنان جو بایدن، رئیس جمهور امریکا وجود داشته است. هشدارهای جدی مبنی بر اینکه این اقدام نقض مستقیم توافق نامه دوحه است و پیامدهای به همراه خواهد داشت".

به گفته وی، روسیه باید سخنان رئیس جمهور امریکا را به طور کامل بررسی کند و ببیند چه پیامدهای ممکن است به دنبال داشته باشد. جو بایدن، رئیس جمهوری امریکا در جریان کنفرانس خبری گفت، عملی کردن مهلت اول می برای بیرون شدن نیروهای این کشور از افغانستان «به دلایل فنی بسیار دشوار» است. وی در عین حال تاکید کرد، که امریکا قصد ندارد برای مدت طولانی در افغانستان بماند.

یادآوری می کنیم، که پیشتر جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، در نخستین کنفرانس خبری‌اش یکبار دیگر تاکید کرد که عملی کردن مهلت بیرون شدن همه نیروهای امریکایی از افغانستان تا تاریخ اول ماه می، دشوار است.

بایدن گفته است: "هدفم این نیست که مدت زمان طولانی آنجا بمانیم. ما بیرون می‌شویم. سوال این است که چه زمانی خارج می‌شویم".

او در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا نیروهای امریکایی سال آینده نیز در افغانستان باقی خواهند ماند، اظهار داشت: "چنین چیزی را تصور نمی‌کنم".

بر اساس توافق‌نامه فبروری سال گذشته دولت ترامپ با گروه طالبان، مهلت بیرون شدن همه نیروهای امریکایی از افغانستان اول ماه می امسال تعیین شده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала