Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
چندرسانه ای
چندرسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چندرسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک مولتی میدیا ببینید

مقام امریکایی: تا 11 سپتمبر تمام نیروهای امریکایی از افغانستان خارج می‌شوند

© Sputnikمقام امریکایی: تا 11 سپتمبر تمام نیروهای امریکایی از افغانستان خارج می‌شوند
مقام امریکایی: تا 11 سپتمبر تمام نیروهای امریکایی از افغانستان خارج می‌شوند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.04.2021
عضو شوید
یک مقام ارشد امریکایی خبر داد که روند خروج نیروهای امریکایی از افغانستان در ماه می شروع خواهد شد وهدف آن است که تا 11 سپتمبر سال جاری (در بیستمین سالگرد حمله آمریکا به افغانستان) تمامی نیروهای امریکایی از افغاستان خارج شده باشند.

به گزارش اسپوتنیک، این مقام ارشد امریکایی گفته است که ما مدت‌ها می‌دانیم که نیروهای نظامی چالش‌های سیاسی داخلی افغانستان را حل نخواهد کرد.

وی گفت: «برآورد واضح درباره بهترین مسیر پیش رو آن است که بر روند صلح در حال انجام با طالبان تمرکز انجام شود و نیروهای امریکایی به عنوان برگه چانه‌زنی در این گفت‌وگوها نباشد».

این مقام ارشد امریکایی گفت: «امریکا عمیقا به تعامل با دولت افغانستان ادامه خواهد داد و چشمان خود را از تهدیدهای تروریستی بر نخواهیم داشت».

این مقام امریکایی گفت: «حالا سال 2001 نیست بلکه 2021 بوده و تهدید تروریستی در تعدادی از کشورها و قاره‌ها وجود دارد.

وی درباره تاریخ 11 سپتمبر 2021 گفت که این ضرب الاجل به هیچ شرطی وابسته نیست و تا تاریخ مذکور خروج از افغانستان انجام خواهد شد.

این مقام ارشد اضافه کرد: «خروج نیروهای امریکایی از افغانستان از 1 می شروع می‌شود و تنها تعداد از نیروهای امریکایی برای حفاظت از حضور دیپلمات‌های امریکایی در این کشور باقی خواهند ماند».

آمریکا، سازمان ملل و ترکیه درباره برگزاری نشست استانبول در تاریخ 16 اپریل درباره افغانستان توافق کرده‌اند، اما طالبان اعلام کرده‌‌است که در تاریخ تعیین‌شده در این نشست شرکت نخواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала