Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
چندرسانه ای
چندرسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چندرسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک مولتی میدیا ببینید

وزیر انرژی امریکا: از روسیه کثیف ترین نوع گاز طبیعی به جهان منتقل می شود

وزیر انرژی امریکا: از روسیه کثیف ترین نوع گاز طبیعی به جهان منتقل می شود
وزیر انرژی امریکا: از روسیه کثیف ترین نوع گاز طبیعی به جهان منتقل می شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.05.2021
عضو شوید
وزیر انرژی ایالات متحده امریکا سازگاری گاز روسیه با محیط زیست را زیر سوال برد.

به گزارش اسپوتنیک، جنیفر گرانهلم، وزیر انرژی ایالات متحده امریکا خط لوله “نورد استریم 2” را خطرناک می داند زیرا از طریق آن “کثیف ترین نوع گاز طبیعی در جهان منتقل می شود“.

این در حالی‌ست که چندی پیش، نشریه Politico اعلام کرد که جوبایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در نظر دارد که کار ساخت پروژه خط لوله گازی "نورد استیریم 2" را متوقف، و همزمان روابط خود را با آلمان تقویت کند.

"نورد استریم 2" ساخت دو شاخه از یک خط لوله گاز را با ظرفیت کلی 55 میلیارد متر مکعب گاز در سال از سواحل روسیه به آلمان از طریق دریای بالتیک پیش بینی می کند. این پروژه با مخالفت جدی ایالات متحده شده که به جای آن برای ارسال گاز مایع خود به اتحادیه اروپا و همچنین اوکراین و تعدادی از کشورهای اروپایی تلاش می کند.

ایالات متحده چه در دوران ترامپ و چه در دوره جدید، جو بایدن، از آلمان بخاطر همکاری در این پروژه انتقاد کرده اند و آنرا خلاف منافع اروپایی ها خوانده‌اند. برخی کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و هلند از آلمان خواسته اند تا به ساخت این خط لوله گازی پایان بدهد.

البته آلمان به شدت مخالف توقف این پروژه گازی بوده و در موضع گیری های مختلف همواره بر لزوم پیشبرد آن تاکید کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала