Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
چندرسانه ای
چندرسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چندرسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک مولتی میدیا ببینید

سنای افغانستان: سفر اشرف غنی به واشنگتن دستاوردی نداشت

© Sputnikسنای افغانستان: سفر اشرف غنی به واشنگتن دستاوردی نداشت
سنای افغانستان: سفر اشرف غنی به واشنگتن دستاوردی نداشت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.06.2021
عضو شوید
اعضای سنای افغانستان تاکید کردند که سفر اشرف غنی به واشنگتن دستاوردی نداشت و هرچه طرف آمریکایی وعده داد نیز تکرار مواضع و سیاست‌های گذشته‌اش درباره افغانستان بود.

به گزارش اسپوتنیک، اعضای سنای افغانستان در واکنش به سفر اخیر سران به این کشور به آمریکا تاکید کردند که در این سفر طرف آمریکایی هیچ تعهد جدیدی درباره افغانستان نداشت.

«محمد علم ایزدیار» معاون اول سنا با انتشار بیانیه‌ای درباره اظهارات نمایندگان این مجلس درباره سفر هیئت افغانستان به واشنگتن اظهارداشت: «آنچه وعده کردند تکرار مواضع و سیاست گذشته آن‌ها بود که بارها در ملاقات‌هایشان در کابل و از طریق رسانه‌های آمریکایی گفته بودند».

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها در رابطه به تشدید جنگ‌ها در افغانستان، به نتیجه رسیدن روند صلح و فشار آوردن بر حامیان طالبان هیچ موضع جدید و جدی نداشتند.

ایزدیار خاطرنشان کرد که هفته گذشته نیز معاون سفارت آمریکا در ملاقات با هئیت اداری سنا همین موضع بایدن را مطرح کرده بود.

«احمد سعیدی» کارشناس مسایل افغانستان نیز پیش از این درباره دیدار سران افغانستان از واشنگتن گفته بود که این سفر پرهزینه اما بی‌نتیجه بود و هیچ دستاورد ملموسی به نفع پایداری نظام، مهار دامنه جنگ، برقراری آتش‌بس و یا تغییر مثبت در وضعیت اقتصادی زندگی مردم نداشت.

سعیدی همچنین اظهارداشت  که در این سفر برخلاف عرف دیپلماتیک، رئیس جمهور آمریکا و وزیر خارجه و حتی معاونانش از برگزاری کنفرانس مشترک خبری ابا ورزیدند، توافقنامه امنیتی کابل و واشنگتن به باد فراموشی سپرده شد و هیچ یک از طرفین نه از آن یاد کردند و نه هم به آن پایبندی نشان دادند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала