Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
چندرسانه ای
چندرسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چندرسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک مولتی میدیا ببینید

انتقال افغان‌هایی که به امریکایی‌ها کمک کرده اند، آخر جولای آغاز می‌شود

© Sputnikانتقال افغان‌هایکه به امریکایی‌ها کمک کرده اند، آخر جولای آغاز می‌شود
انتقال افغان‌هایکه به امریکایی‌ها کمک کرده اند، آخر جولای آغاز می‌شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.07.2021
عضو شوید
کاخ سفید تائید کرده است که آن تعداد از افغان‌ها که به نیروهای امریکایی کمک کرده اند، آخر ماه جولای از افغانستان خارج خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک، جن پسکی، سخنگوی کاخ سفید در جلسه توجهی گفت: "می‌توانم تأیید کنم که پروازها از افغانستان برای متقاضیان ویزای مهاجرت ویژه در هفته آخر ماه جولای آغاز می شود و ادامه خواهد داشت."

پسکی، خاطر نشان کرد که تمام افراد واجد شرایط، پیش از خروج نیروهای امریکایی از این کشور خارج خواهند شد.
به نوبه خود، پیش از این سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفته بود که به دلایل امنیتی زمان پروازها را مشخص نمی‌تواند.
پیش از این، جنرال مارک میلی، رییس ستاد مشترک ارتش امریکا گفته است، که کشورش پیش از خروج نیروهایش از افغانستان در ماه سپتامبر، به سرعت در حال برنامه‌ریزی برای خارج‌کردن آن‌عده از شهروندان افغانستان است که برای نیروهای امریکایی کار کرده‌اند.
میلی گفته است، که در حال حاضر شمار قابل توجهی از مترجمان و دیگر کسانی که برای امریکا کار کرده‌اند، در معرض خطر حملات طالبان قرار دارند. به‌گفته‌ی او، در حال حاضر طرح‌هایی با سرعت خیلی زیاد برای خروج مترجمان و شمار زیادی از افرادی که با امریکا کار کرده‌اند، جریان دارد.
میلی در اظهاراتی که روز پنج‌شنبه (۶ جوزا) از سوی دفترش منتشر شده، گفته است: «ما می‌دانیم شمار قابل توجهی از شهروندان افغانستانی هستند که از ایالات متحده و ائتلاف حمایت کرده‌اند و ممکن است در خطر باشند».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала