Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
چندرسانه ای
چندرسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چندرسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک مولتی میدیا ببینید

فاجعه جهانی پیش از موعد فرا رسید

© Sputnik / Vitaly Podvitskiفاجعه جهانی پیش از موعد فرا رسید
فاجعه جهانی پیش از موعد فرا رسید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.07.2021
عضو شوید
دانشمندان بر این باورند که آب و هوای غیر معمول در بسیاری از مناطق جهان فقط نتیجه ناهنجاری های جوی نیست، بلکه عواقب فاجعه بار گرم شدن کره زمین است که پیش از موعد جهان را فرا گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، بلومبرگ در گزارشی می‌نویسد: آب و هوا در حال حاضر 1.2 درجه سانتیگراد از سطح قبل از صنعتی شدن گرم  تر و این افزایش دمای هوا در آینده ادامه خواهد داشت.

این روز ها به طور فزاینده خبر های از حوادث ویران کننده - آتش سوزی در سیبری و ایالات متحده و همچنین سیل در اروپای غربی منتشر شد.

با این حال، حوادث دیگری نیز رخ داده است که کمتر مورد توجه قرار می گیرند. به عنوان مثال، فقط در هفته آخر ماه جولای، سرازیر شدن سیلاب در هنان چین حدود 380 هزار نفر را آواره و بی خانمان ساخت، 30 روستا در اوگاندا در شرق آفریقا را تحت تأثیر قرار داد و 164 نفر در بمبئی کلان ترین شهر هند جان خود را از دست دادند.

علاوه بر این ، اکنون در ترکیه و آمریکای شمالی (تا 50 درجه سانتیگراد) دمای بسیار بالا مشاهده می شود، در حالی که در برزیل و جنوب آفریقا - سرمای بی سابقه (زیر منفی یک درجه سانتیگراد) ثبت شده است.

در فنلاند طولانی ترین گرمای تاریخ ثبت شد. برای 31 روز دمای هوا بالاتر از 25 درجه سانتیگراد بود

در ایران، گرمترین تابستان در دهه های اخیر منجر به کمبود آب شده است که اعتراضاتی را در جنوب غربی کشور برانگیخت. در این درگیری ها حداقل یک معترض و یک افسر پلیس کشته شدند.

وجه مشترک همه این بلایای طبیعی یک چیز است - گرم شدن کره زمین. به گفته یوهانس كوااس، هواشناس آلمانی ، پاسخ آب و هوا به انتشار گازهای گلخانه ای بلافاصله مشخص نیست. دمای غیرطبیعی و حوادث آب و هوایی ناشی از آن را که امروزه می بینیم نتیجه انتشاراتی است که چندین دهه پیش وارد جو شده است.

برای نجات بشریت از اثرات مخرب گرم شدن کره زمین، دانشمندان به تلاش کشورهای جهان در جهت کاهش انتشار گازهای گلخانه‌یاشاره نموده و نصب سیستم های جذب و ذخیره مستقیم کربن را کارآمدترین و در عین حال گران ترین روش عنوان می‌دانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала