Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
چندرسانه ای
چندرسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چندرسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک مولتی میدیا ببینید

دولت افغانستان 5 هزار زندانی طالب را تحت فشار آمریکا آزاد کرد

© Sputnik / Vitaly Podvitski دولت افغانستان 5 هزار زندانی مبارز را تحت فشار آمریکا آزاد کرد
 دولت افغانستان 5 هزار زندانی مبارز را تحت فشار آمریکا آزاد کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.08.2021
عضو شوید
وال استریت ژورنال نوشت، دولت افغانستان سال گذشته 5 هزار زندانی مبارز را تحت فشار آمریکا از جمله رهبر طالبان که رهبری حمله به لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند افغانستان را بر عهده داشت، آزاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه وال استریت ژورنال می‌نویسد: دولت افغانستان سال گذشته وادار شد تحت فشار ایالات متحده 5 هزار زندانی طالبان از جمله یکی از رهبران این گروه را که اکنون جنگ در لشکرگاه مرکز ولایت هلمند افغانستان را رهبری می‌کند، آزاد کرد.

براساس گزارش این روزنامه، مولوی طالب، یکی از فرماندهان طالبان  در چارچوب مذاکرات صلح به همراه هزاران زندانی دیگر که دوباره در کنار طالبان شروع به جنگ کردند، آزاد شد. کابل در ابتدا، تمایل نداشت خواست زندانیان را آزاد کند، اما این کار را تحت فشار واشنگتن انجام داد.

 روزنامه با استناد به سخنان فواد امان، سخنگوی وزارت دفاع  می نویسد: قبل از آزادی، زندانیان طالبان قراردادی را امضا کردند که در آن قول داده بودند که علیه دولت نجنگند، اما اکثریت این زندانیان آزادشده دوباره اسلحه به دست گرفتند.

این روزنامه در ادامه به نقل از سخنگوی وزارت دفاع افغانستان می گوید: "طالبان آزاد شده نقش مهمی را در هلمند بازی می کنند. این جنگجویان در صفوف طالبان* از جمله خشن ترین تروریست ها هستند".

گفتنی است، با آغاز روند خروج نیرو های آمریکایی از افغانستان، طالبان حملات شان را شدت بخشیدند

همین اکنون نبرد های شدید میان این گروه و نیروهای دولتی افغان ادامه دارد. جنگجویان طالب مناطق روستایی را در بخش های از افغانستان راتصرف کرده و حمله به شهرهای بزرگ را نیز آغاز کرده اند.

ولایت هرات در روزهای اخیر شاهد حملات گسترده طالبان بوده است. جنگجویان این گروه از چند روز به این سو در اطراف شهر هرات حملاتی را تدارک دیدند که با واکنش نیروهای امنیتی روبرو شدند. همچنین در لشکرگاه ، شهر اصلی ولایت هلمند در جنوب افغانستان نیز جنگ های شدید ادامه دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала