Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
چندرسانه ای
چندرسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چندرسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک مولتی میدیا ببینید

طالبان : زنان افغان بشمول کریکت اجازه ورزش ندارند چون بدن آنها را نمایان می‎سازد

© SputnikЖенщинам в Афганистане могут запретить играть в крикет
Женщинам в Афганистане могут запретить играть в крикет - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.09.2021
عضو شوید
 طالبان میگویند زنان افغان بشمول کریکت اجازه ورزش نخواهند داشت، چون بدن آنها را نمایان میسازد یا  ورزش باعث می‌شود که آنها در رسانه ها ظاهر شوند.

طالبان تأیید کرده اند که زنان اجازه ندارند کریکت یا هر ورزش دیگری را انجام دهند، این امر باعث ایجاد شک در مسابقه تاریخی کریکت مردان در ماه نوامبر بین آسترالیا و افغانستان شده است.

احمدالله وثیق، معاون کمیسیون فرهنگی طالبان در یک مصاحبه ای اختصاصی با شکبه خبری اس بی اس گفته است که ورزش چیزی است که برای زنان مهم نیست.

او میگوید: "من فکر نمی کنم زنان اجازه بازی کریکت را داشته باشند زیرا لازم نیست زنان کریکت بازی کنند."

"در کریکت ، آنها ممکن است با وضعیتی روبرو شوند که صورت و بدن آنها پوشانده نمی شود. اسلام اجازه نمی دهد زنان اینگونه دیده شوند."

"این عصر رسانه ها است، عکس ها و فیلم ها وجود خواهد داشت و سپس مردم آن را تماشا می کنند. اسلام و امارت اسلامی به زنان اجازه نمی دهند کریکت بازی کنند یا در جایی که در معرض دید آنها قرار می گیرد، ورزش کنند."

ملا وثیق پیشتر گفته بود که طالبان اجازه میدهند تا مردان در بازی های ملي و بین المللی کریکت اشتراک کنند.

بازیکنان تیم‌ملی کریکت زنان افغانستان این روزها مانند بسیاری از ورزشکاران دیگر از ترس حکومت طالبان، مخفی شده‌ است. زیرا نیروهای طالبان در کابل، تاکنون چندین بار به دنبال بازیکنان تیم کریکت زنان افغانستان رفته‌اند.ش

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала