Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
چندرسانه ای
چندرسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چندرسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک مولتی میدیا ببینید

طالبان: دالرها و طلاهای ضبط شده تحویل بانک مرکزی افغانستان شد

© Sputnikبانک مرکزی افغانستان
بانک مرکزی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.09.2021
عضو شوید
بانک مرکزی افغانستان اعلام کرد که طالبان بیش از 12 میلیون دالر و مقداری طلای ضبط شده از مقام‌های سابق این کشور را توسط مسئولان طالبان تحویل گرفته است.

بانک مرکزی در صفحه فیسبوک خود خبر داده است که 24 سنبله امسال یک مقدار پول نقد که از اقامتگاه محترم امرالله صالح، معاون اول حکومت پیشین کشور و تعدادی از مقامات بلند رتبه اسبق بدست آمده بود، توسط مسئولین ا.ا.ا به د افغانستان بانک سپرده شد.

در کُل، مجموع این پول ها بالغ بر (12368246) دوازده میلیون و سه صد و شصت و هشت هزار و دو صد و چهل و شش دالر امریکایی و یک مقدار خشت طلا می شود که بخش زیادی آن از جای بود و باش امرالله صالح بدست آمده است.

مسئولین امارت اسلامی افغانستان حین تحویلی این پول و طلا به خزانه د افغانستان بانک خاطر نشان نمودند که آنها در همه عرصه ها متعهد به شفافیت اند و بنابر این پول های حصول شده از مقامات حکومت سابق را به خزانه د افغانستان بانک تسلیم کردند.

پول های حصول شده مربوط به مقامات عالی رتبه حکومت قبلی چون محترم امرالله صالح و تعداد از ادارات مربوط امنیت ملی می باشد که به گونه پول نقد و طلا در خانه های خود نگهداری می کردند، اما تا کنون معلوم نگردیده که این مقدار پول و طلا را چگونه و برای کدام مقصد نگهداری می کردند.

امارت اسلامی افغانستان متعهد به شفافیت بوده که براساس آن پول های نقد بدست آمده از چهره های متبارز سیاسی حکومت قبلی را به خزانه ملی می سپارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала