Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
چندرسانه ای
چندرسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چندرسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک مولتی میدیا ببینید

انتقال و فروش اطلاعات زیردریایی هسته‌ای آمریکا در ساندویچ

© Sputnik / Vitaly Podvitskiانتقال و فروش اطلاعات زیردریایی هسته‌ای آمریکا در ساندویچ
انتقال و فروش اطلاعات زیردریایی هسته‌ای آمریکا در ساندویچ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.10.2021
عضو شوید
یک زوج آمریکایی متهم هستند که اطلاعات ساخت زیردریایی هسته‌ای را در ساندویچ مخفی کرده و قصد تحویل آن به یک کشور خارجی را داشتند.
 زوج آمریکایی، جاناتان توئبی 42 ساله و همسرش دایانا 45 ساله، شنبه (9اکتبر) در ایالت ویرجینیای غربی توسط ماموران پلیس فدرال آمریکا بازداشت شده‌اند.
این زوج در طول یک سال اطلاعات محرمانهٔ طراحی و تولید زیردریایی اتمی را در ازای پول به شخصی که به باورشان نمایندهٔ دولتی خارجی بود منتقل می‌کردند.
جاناتان توئبی پیش از بازداشت دو بار اطلاعات ذخیره شده که بر روی یک کارت حافظه را در داخل ساندویچ و بسته "ساجق" مخفی کرده بود، در اختیار خریدار گذاشته بود.
 اما سرانجام مشخص شد که فرد مزبور مأمور نفوذی اف‌بی‌‌آی بوده و این زوج با شکایت وزارت دادگستری آمریکا به اتهام «نقض قانون انرژی اتمی» بازداشت شدند.
توبی که مهندسی در استخدام نیروی دریایی آمریکا بوده، سال گذشته تلاش می‌کند با یک دولت خارجی ارتباط برقرار کند و اطلاعاتش را در بدل دریافت 100 هزار دالر رمزارز بفروشد. وی سپس بسته‌ای شامل نمونه‌ای از این اطلاعات را به یاری همسرش برای دولتی خارجی ارسال می‌کند.
اما پس از نخستین تماس‌ها با دولت بیگانه، پلیس فدرال آمریکا از موضوع پی برد و مأمور نفوذی این نهاد که خود را نمایندهٔ دولت خارجی معرفی کرده بوده وارد معامله با زوج مذکور می‌شود. و این زوج طی چندین مرحله اطلاعاتی طبقه‌بندی‌شده را روی کارت حافظهٔ دیجیتال (اس‌دی) به او منتقل نمودند تا اینکه سرانجام بازداشت شدند.
این زوجبه دلیل جرمی که مرتکب شده اند، با حبس ابد روبرو هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала