Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

واکنش ارگ به انتخاب راشدخان به عنوان بهترین بازیکن یک دهۀ آخر

© Photo / Afghanistan Cricket Board FBراشد خان، بازیکن تیم ملی کرکت افغانستان
راشد خان، بازیکن تیم ملی کرکت افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ریاست جمهوری افغانستان، با نشر اعلامیۀ به انتخاب راشد خان به عنوان بهترین بازیکن یک دهۀ آخر بازی‌های بیست آورۀ واکنش نشان داد و آن را افتخار بزرگی خواند.

به گزارش اسپوتنیک، شورای جهانی کریکت(ICC) ساعاتی قبل راشد خان آرمان، ستاره تیم ملی کریکت افغانستان را  در بخش T20 یا همان بازی‌های 20 آوره به عنوان بهترین بازیکن یک دهه آخر (2011-2020) اعلام کرد و این بازیکن کریس گیل، کوهلی، ملینگا و دی ویلیر را از پیش‌رو برداشت.

انتخاب راشدخان به این عنوان واکنش‌های مثبتی را در پی داشت و ریاست جهموری کشور نیز با نشر اعلامیه‌ای این دستاورد بزرگ را مبارک‌باد گفت.

در اعلامیه‌ای ارگ که ساعتی پس از انتخاب راشدخان به عنوان بهترین بازیکن یک دهۀ آخر در بخش بازی‌ها 20 آوره، نشر شد، چنین آمده است:" جای افتخار و مسرت می باشد که راشد خان بازیکن جوان تیم ملی کرکیت افغانستان و ستارۀ کرکیت به سطح جهان، بحیث بهترین بازیکن یک دهۀ بازی های بیست آورۀ بین المللی انتخاب شده است. راشد خان و مانند او جوانان دختر و پسر در بخش های مختلف ورزشی، نمایندگان افغانستان نوین هستند. آنان پیشگامان نسل جوان و حافظان دلیر دستآوردها، ارزش های نوین و پیشرفت های کشور می باشد. این جوانان دختر و پسر، صدای رسا و تصویر واضح افغانستان آزاد و مترقی اند که در میادین مختلف ورزشی از ملت خویش نمایندگی می کنند و صدای راستین، ارادۀ قوی، ارزش های والا و آرمان های بزرگ مردم افغانستان را با جهانیان شریک می سازند. من باور دارم که نسل جوان افغانستان همینگونه در هر بخش جامعه با مسئولیت به پیش میروند و با دستآوردها و قهرمانی های شان، چشمان مردم ما را روشن می سازند. به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی افغانستان، برای راشد خان این افتخار بزرگ را تبریک گفته و برایش موفقیت های بیشتر آرزو می کنم. یکبار دیگر وعده می سپارم که حمایت بیشتر از جوانان منحیث سرمایه های بزرگ حال و آینده افغانستان، در اولویت های ما قرار خواهد داشت".

این در حالی‌ست که اخیراً راشد خان در میان ده بهترین ستاره رقابت‌های بیست آوره دنیای کریکت نیز انتخاب شده بود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала