جنگ بین چین و امریکا

© AP Photo / Ng Han Guan, Poolهمکاری چین و امریکا
همکاری چین و امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ژو گوآنگ یائو معاون وزیر مالیه چین: امیدواریم با امریکا داخل جنگ تجارتی نشویم

معاون وزیر مالیه چین با بیان اینکه جنگ تجارتی میان امریکا و چین، برای هر دو کشور زیان آور خواهد بود، گفت که کشورش امیدوار است وارد چنین جنگی با واشنگتن نشود.

مهر به نقل از رویتر، معاون وزیر مالیه چین، نسبت به عدم وقوع جنگ تجارتی میان کشورش و امریکا ابراز امیدواری کرد و گفت که البته باید قدم های ویژه ای برای جلوگیری از وقوع چنین واقعه برداشته شود.

بر اساس این گزارش، ژو گوآنگ یائو تاکید کرد که دو کشور باید از حرکت به سوی بازی «حاصل جمع صفر» خودداری کرده و همکاری اقتصادی — تجارتی دوجانبه را گسترش دهند.

وی گفت: چین قدم های مشخصی برای مواجهه با جنگ احتمالی تجارتی با امریکا از طریق ارتباطات دوجانبه و سازمان تجارت جهانی خواهد برداشت.

ژو گوآنگ یائو همچنین با اشاره به لزوم ایجاد چنین جنگی و همچنین زیانبار خواندن آن برای دو طرف افزود: ما امیدواریم چنین چیزی روی ندهد. این مساله می تواند به دو طرف ضربه بزند.

باید یادآور شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا پیش از این گفته بود که در صورت عدم گسترش مناسبات تجارتی و عقد قراردادهای اقتصادی بیشتر با چین، واشنگتن لزومی به پایبند دانست خود به برخی معاهدات و پروتوکول های دوجانبه مانند سیاست چین واحد نمی داند.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала