توافق مشکوک امریکا و چین مبنی بر آغاز نکردن جنگ تجاری

© AP Photo / Ng Han Guan, Poolتوافق مشکوک امریکا و چین مبنی بر آغاز نکردن جنگ تجاری
توافق مشکوک امریکا و چین مبنی بر آغاز نکردن جنگ تجاری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناسان به این باور اند که توافقی که میان ایالات متحده امریکا و چین مبنی آغاز نکردن جنگ تجاری فقط برای آرام‌ساختن افکار عامه است و جنبه عملی نخواهد داشت.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر کتالوف، رئیس انستیتوت هو شی مین و استاد دانشگاه دولتی سن پترزبورگ روسیه با ابراز نظر درمورد توافق ایالات متحده امریکا و چین مبنی بر آغاز نکردن جنگ تجاری گفت: "فکر می‌کنم آنها این اعلامیه‌ها را فقط برای آرام ساختن افکار عامه پخش کرده اند. میان دو کشور تضادهای قوی وجود دارند که این تضادها نه‌تنها در تجارت اند… دیروز امریکایی‌ها پیشنهاد تعادل تجاری نمودند، این تعادل غیرمساویانه است و برای چین بسیار زیان‌آور می‌باشد. بدین لحاظ چین وانمود ساخت که این شرایط را قبول کرده است تا امریکایی‌ها آرام شوند، اما در واقع این تنها آغاز یک بازی بزرگ جدی است که بر تمام جهان تاثیر خواهد گذاشت".

به گفته این کارشناس، دلیل خراب‌شدن رابطه میان امریکا و چین اینست که امریکایی‌ها نمی‌توانند تعادل تجاری را با شیوه‌های اقتصادی برابر کنند، لذا "مجبور اند فشار بیاورند و تهدید کنند".

آغاز جنگ اقتصادی چین با امریکا - اسپوتنیک افغانستان
آغاز جنگ اقتصادی چین با امریکا

وی افزود: "هرنوع توافقی که چین با امریکا انجام دهد و یا هرگونه سندی را به امضا برساند، امریکایی‌های می‌توانند هر لحظه که بخواهند از توافق‌ها خارج شوند. و وضعیت با ایران یکبار دیگر بر این نظریه تاکید کرد. هیچ قانونی وجود ندارد، حقوق بین‌المللی عملی نمی‌شوند. آنها هر لحظه، هر چه بخواهند می‌کنند — از وضع تحریم‌ها علیه کشورهای سومی تا بمباردمان".

به گفته کتالوف، چین به جستجوی اقدامات دیگر آغاز نموده است: بازارهای جدید، دسترسی به منابع مواد اولیه و غیره".

قبل از این چین اعلام کرد که با ایالات متحده امریکا مبنی بر آغاز نکردن جنگ تجاری، به توافق رسیده اند.

به تاریخ ۱۹ می گزارش شد که هیئت‌های دو کشور پس از مذاکرات به توافق رسیدند تا برای تعادل تجاری اقدامات لازم اتخاذ نمایند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала