اروپا از امریکا خواستار عفو تحریم‌های ضد ایران شد

© AP Photo / Virginia Mayoاروپا از امریکا خواستار عفو تحریم‌های ضد ایران شد
اروپا از امریکا خواستار عفو تحریم‌های ضد ایران شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرانسه، آلمان و بریتانیا از ایالات متحده امریکا خواسته اند تا امریکا با استثنا قرار دادن آنعده شرکت‌های اروپایی که با ایران کار می‌کنند، علیه آنها تحریم وضع نکند.

به گزارش اسپوتنیک، برونو لومر، وزیر اقتصاد فرانسه کاپی نامه درخواستی وی به همکاران امریکایی‌اش را در صفحه توییتر خویش نشر کرده است. وی در این نامه ابراز امیدواری نموده است که "ایالات متحده امریکا از اقداماتی که باعث وارد کردن ضرر به منافع امنیت اروپا، خواهند شد، خودداری کنند".

فرانسه، آلمان و بریتانیا از واشنگتن خواسته اند تا به تصمیم سیاسی این سه کشور احترام قایل شود. جناح امریکایی باید برای این کار، شرکت‌های اروپایی را که کار با مشترک با ایران را آغاز نموده و پس از توافقنامه برنامه هسته‌ای تهران با شرکت‌های ایرانی قرارداد نموده اند، از تحریم‌ها استثنی قرار دهد. در نامه مذکور بر نیاز حفظ روابط مالی تاکید شده است، زیرا تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران وضع نمی‌شوند.

این سند توسط وزیر اقتصاد فرانسه، وزیر اقتصاد و معاون صدراعظم آلمان، وزیر مالیه بریتانیا، وزرای خارجه فرانسه، آلمان و بریتانیا و همچنان فدریکا موگرینی، نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی، به امضا رسیده و به استیون منوچین، وزیر مالیه ایالات متحده امریکا و مایک پومپئو، وزیر خارجه این کشور، فرستاده شده است.

به تاریخ ۵ جون تهران به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داد که ایران روند غنی‌سازی یورانیم را دوباره آغاز می‌کند.

به تاریخ هشتم می سال جاری، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه امریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد. 

به عقیده رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، برنامه جامع اقدام مشترک با ایران، با امکان دور زدن تحریم ها توانایی ساخت بمب هسته ای را برای تهران فراهم می کند. در عین حال ایشان به انعقاد توافق نامه جدیدی نیز اشاره نمود. 

قبل از این، روسای جمهور بریتانیا، آلمان و فرانسه، ترزا می، آنگلا مرکل و امانوئل ماکرون خواهان اجرای برجام توسط طرفهای توافقنامه شدند. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام نمود که تهران همچنان به تعهدات خود در قالب برجام ادامه می دهد و به تعهدات خود عمل خواهد نمود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала