از سرگیری صادرات نفت عربستان پس از حمله حوثی‌ها بر تانکر نفتی

© AP Photo / Kamran Jebreiliاز سرگیری صادرات نفت عربستان پس از حمله حوثی‌ها بر تانکر نفتی
از سرگیری صادرات نفت عربستان پس از حمله حوثی‌ها بر تانکر نفتی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عربستان سعودی تصمیم گرفته است تا صادرات نفت از طریق تنگهٔ باب‌المندب را دوباره آغاز کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس خبری دولتی عربستان سعودی، خالد الفالح، وزیر انرژی، صنعت و معادن این کشور اعلام نموده است که مقامات سعودی تصمیم گرفته اند تا از امروز (شنبه، ۴ اگست) صادرات نفت از طریق تنگهٔ باب‌المندب که پس از حمله بر تانکر نفتی سعودی به تاریخ ۲۵ جولای، متوقف شده بود، دوباره آغاز نمایند.

خالد الفالح گفت: "عربستان سعودی تصمیم گرفته است تا انتقال نفت از طریق تنگهٔ باب‌المندب را از روز شنبه، دوباره آغاز کند".

به گفته وزیر انرژی سعودی، این تصمیم پس از آن گرفته شده است که ائتلاف عربی که علیه شورشیان در یمن می‌جنگد، اطمینان داده است که تمام اقدامات لازم برای تامین امنیت عبور و مرور کشتی‌ها، اتخاذ شده اند.

کشتی نفت‌کش عربستان هدف حمله شورشیان یمنی قرار گرفت - اسپوتنیک افغانستان
کشتی نفت‌کش عربستان هدف حمله شورشیان یمنی قرار گرفت

شورشیان یمنی مربوط به جنبش "انصارالله" (حوثی‌ها) به تاریخ ۲۵ جولای یک تانکر نفتی عربستان سعودی را در بحیره سرخ مورد حمله قرار دادند که در نتیجه آن تنها تانکر نفتی آسیب دید اما به هیچ‌یک از خدمهٔ این کشتی آسیب جانی نرسید.

تنگهٔ باب‌المندب بحیره‌های سرخ و بحیره عرب را باهم وصل می‌کند که شمار زیادی از کشتی‌های تجارتی از همین طریق عبور می‌کنند.

از سال ۲۰۱۴ بدینسو در یمن جنگ داخلی با اشتراک حوثی‌های جنبش شیعه "انصارالله" و بخشی از اردوی این کشور که به علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین کشور وفادار باقی مانده اند از یک طرف و از طرف دیگر نیروهای دولتی و شبه‌نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور فعلی یمن، جریان دارد. از سال ۲۰۱۵ به بعد ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی از نیروهای دولتی حمایت نظامی می‌کند. اعتقاد بر این است که حوثی‌هایی که سنا، پایتخت یمن و مناطق زیاد کشور را تحت کنترول دارند، از حمایت غیر رسمی ایران برخوردار اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала