اتهام جدید امریکا علیه کوریای شمالی

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر تمرکز هکرهای کوریای شمالی برای سرقت پول
تمرکز هکرهای کوریای شمالی برای سرقت پول - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات امریکایی معتقدند که کوریای شمالی تلاش ها برای سرقت پول از بانک های بزرگ جهانی را با استفاده از حملات سایبری افزایش داده است.

به گزارش اسپوتنیک، جان دمرز، دستیار دادستان کل امنیت ملی ایالات متحده امریکا، در مصاحبه با CNN گفت، علی الرغم تحریم های امریکا علیه کوریای شمالی، هکرهای تحت کنترل مقامات این کشوردوباره فعالیت شان را آغاز کرده اند.
به گفته وی، آنها از روش های مختلف: از مسدود کردن سیستم های داخلی بانکی و باز کردن قفل در بدل پول گرفته تا انتقال وجوه غیر نقدی بودجه از حساب های خارجی با انتخاب کلمه عبور برای آنها استفاده می کنند.
در ماه می سال 2017 مشخص شد که لازاروس "گروه هکری کوریای شمالی" پس از حملات سایبری به بانک مرکزی بنگلادش، موفق به سرقت 81 میلیون دالر به نفع اطلاعات کوریاشمالی شد. این گروه هکری همچنین حمله سایبری در سال 2014 به استودیو سونی هالیوود داشته است.
دولت امریکا، کوریای شمالی را به هک کردن سیستم‌های سایبری سونی و برخی از مقامات امریکایی متهم کرده است.
هکرهای کوریای شمالی همچنین مسئول هک کردن شبکه های مختلف از جمله شرکت های داروسازی جاپان و چین و همچنین دانشگاه های ایالات متحده، کانادا، انگلستان و دیگر کشورها هستند.
یادآوری می کنیم که در ماه اپریل سال گذشته شرکت امنیت سایبری روسیه یک گروه هکر به نام "بلونوروف" زیر مجموعه "لازاروس" را شناسایی کرد که بیشتر حملات آن در موسسات مالی خارجی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала