تاکید روسیه و چین بر اهمیت دفاع از همکاری با ایران

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر تاکید روسیه و چین بر اهمیت دفاع از همکاری با ایران
تاکید روسیه و چین بر اهمیت دفاع از همکاری با ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه و چین بر اهمیت و نیاز برای دفاع از همکاری اقتصادی سودمند دوجانبه با ایران تاکید نموده، مخالفت شان را با تحریم های یکجانبه اعلام نمودند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اعلامیه نشرشده پس از مذاکرات ولادیمیر پوتین، رئيس جمهور روسیه و شی جین پینگ، دبیرکل حزب کمونیست چین در مسکو، دو جناح تطبیق الزامات تاییدشده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر برنامه جامع اقدام مشترک توسط ایران را عالی ارزیابی نموده و انتظار دارند تا کشورهای عضو برنامه جامع اقدام مشترک، نیز مسوولیت‌های شان ادا کنند، تا به اهداف بلندی که جهت رسیدن به آنها این توافقنامه امضا شده بود، به زمان مناسب دست یابند.

چین متهم به نقض تحریم‌های امریکا بر نفت ایران شد - اسپوتنیک افغانستان
چین متهم به نقض تحریم‌های امریکا بر نفت ایران شد

در اعلامیه آمده است: "بر نیاز برای دفاع از همکاری تجاری — اقتصادی سودمند دوجانبه با ایران تاکید نموده و یکبار دیگر با وضع تحریم‌های یکجانبه از جانب هر کشوری به بهانه قوانین ملی و اعمال برون مرزی از صلاحیت داخلی، مخالفت می‌ورزند".

در سند همچنان آمده است که روسیه و چین برای حل و فصل بحران برنامه هسته‌ای ایران، هیچ جاگزینی برای برنامه جامع اقدام مشترک نمی‌بینند.

روسیه و چین همچنان از تهران خواسته اند تا از اقداماتی که منجر به توقف اجرای برنامه جامع اقدام مشترک برای حل و فصل بحران هسته‌ای ایران می‌شود، خودداری نماید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала