تلاش وزارت معادن برای آغاز شدن پنج پروژه مهم

© Photo / فابریکه سمنت غوریفابریکه سمنت غوری افغانستان
فابریکه سمنت غوری افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت معادن و پترولیم، از پیشرفت ها در مذاکرات با شرکت های پیمان کار بر سرمایه گذاری در پنچ پروژه معادن مهم با ارزش در حدود 350 میلیون دالر خبر می دهد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل طلوع نیوز، عبدالقدیر مطفی، سخنگوی وزارت معادن و پترولیم می گوید که دو پروژه سمنت و سه پروژه در بخش های مرمر، تلک و تراورتین شامل این پروژه هاست.

افغانستان کشور فقر اما غنی از معادن است - اسپوتنیک افغانستان
افغانستان کشور فقیر اما غنی از معادن است+ویدیو

مسئولان وزارت معاد و پترولیم می گویند که در این مذاکرات سرمایه گذاری حدود 170 میلیون دالر در بخش های سمنت جبل السراج و سرمایه گذاری 136 میلیون دالر بر کارخانه سمنت سمنگان با شرکت های پیمان کار به پیش رفت های دست یافته اند.

سخنگوی این وزارت تاکید دارد که به زودی دو پروژه سمنت و سه پروژه دیگر در ولایات کنر، ننگرهار و پروان با شرکت های پیمان کار به امضاء خواهد رسید.

عبدالقدیر مطفی، سخنگوی وزارت معادن و پترولیم گفت:« خوشبختانه درجریان گفتگوها در این پنج پروژه ما پیشرفت‌های داریم و در کنار پیشرفت‌ها نیز گفته می‌توانیم بسیار زود مراحل عقد قرارداد آغاز خواهد شود تا ما شاهد سرمایه‌گذاری عملی باشیم.»

مسئولان اتاق تجارت و صنایع نیز عملی نشدن تعهدات دولت را در پیمان های معادن از علت ناکامی این پروژه ها و فسخ پیمان ها می داند.

خانجان الکوزی، سرپرست اتاق تجارت و صنایع گفت :« پروسه بسیار طولانی است باید به شورای عالی اقتصادی بیاید و شورای عالی اقتصادی اجازه صحبت‌ها را بدهد، بعد از آن که اجازه صحبت داده شد و قرارداد آماده شد، باز شورای عالی اقتصادی آنرا تصویب می‌کند و بعد از تصویب باید برود به کابینه و کابینه آنرا تصویب بکند.»

وزارت معادن و پترولیم می گوید که با سرمایه گذاری در بخش دوم کارخانه سمنت جبل السراج و کارخانه سمنت سمنگان با آغاز تولید سمنت در این کارخانه ها، روزاه بیش از 3300 تن سمنت تولید خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала