تحریم های جدید امریکا در برابر 12 گروه و شخص

© AFP 2023 / Getty Images / Zach Gibsonتحریم های جدید امریکا در برابر 12 گروه و شخص
تحریم های جدید امریکا در برابر 12 گروه و شخص - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه در كنفرانس مطبوعاتی در كاخ سفید گفت، كه ایالات متحده تحریم های خود را در برابر تروریسم گسترش داده و 12 نفر و سازمان را به این لیست اضافه كرده است.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو  وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا گفت:- "امروز وزارت امور خارجه اعلام می کند، كه 12 رهبر گروه های تروریستی را در لیست تحریم ها قرار می دهد".

به گفته وی ، در این لیست رهبران حزب الله، حماس، جهاد اسلامی، گروه تروریستی داعش و یگان های آن در غرب افریقا و فلسطین، شاخه داعش خراسانو تحریک طالبان پاکستان قرار دارند.

همچنان گروه سوری هوراس الدین، ​​مرتبط با القاعده، نیز در لیست تحریم ها قرار گرفته است.

واکنش روسیه به تحریم های جدید امریکا  - اسپوتنیک افغانستان
واکنش روسیه به تحریم های جدید امریکا

پمپئو گفت، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده با صدور فرمان اصلاح قانون تحریم ها، به گونه ای که امکان استفاده حداکثری از آنها در برابر تروریست ها را به حداکثر برساند، امضا کرد.

در همین حال، استفان منوچین، وزیر مالیه امریکا همچنین گفت، که تحریم ها در برابر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، که ایالات متحده آن را یک سازمان تروریستی می داند، گسترش خواهد یافت.

پیش از این، رئیس جمهور دونالد ترامپ در بیانیه ای کتبی اظهار داشت، که فرمان اجرایی جدید وی، که شماری از موارد پیشین را لغو یا اصلاح می کند ، اجازه مدرن سازی و گسترش تحریم های ضد تروریسم را می دهد.

او گفت:- "این فرمان توانایی ما در استفاده از تحریم های قدرتمند را برای مبارزه با تروریست ها و حامیان آنها و محروم کردن آنها از حمایت های مالی ، مادی و لجستیکی در سرتاسر جهان گسترش می دهد. اکنون به موسسات مالی خارجی هشدار داده شده است که اگر آنها این کار را آگاهانه یا هرگونه معاملاتی مهم با تروریست ها و کسانی که به آنها کمک می کنند، انجام بدهند، مجازات می شوند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала