ترامپ مجوزاستفاده از ذخایر استراتژیک نفت امریکا را صادر کرد

© REUTERS / JONATHAN ERNST ترامپ مجوزاستفاده از ذخایر استراتژیک نفت امریکا را صادر کرد
  ترامپ مجوزاستفاده از ذخایر استراتژیک نفت امریکا را صادر کرد   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور امریکا به دلیل حمله یمن به زیرساخت های نفتی عربستان و تاثیر آن بر قیمت نفت اجازه استفاده از ذخایر استراتژیک نفت این کشور را برای حفظ بازار‌ها صادر کرد.

 به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا در واکنش به حمله پهپاد های یمن به ذخایر نفتی عربستان سعودی در توئیتر خود نوشت: با توجه به حمله اخیر در عربستان که ممکن است روی قیمت‌های نفت تأثیر بگذارد، اجازه استفاده از «ذخایر استراتژیک نفتی» را در صورت نیاز و به میزانی که تعیین خواهد شد، داده‌ام؛ میزانی که برای تأمین مناسب تقاضای بازارها کافی باشد.

ترامپ همچنین نوشت: «ما منتظریم تا پادشاهی سعودی، بگوید به باور آن‌‌ها چه کسی عامل حملات بوده، و این‌که تحت چه شرایطی دست به اقدام خواهیم زد.»

انصارالله یمن، روز شنبه دو پالایشگاه آرامکو به نام‌های «خریص» و «بقیق» را هدف حمله 10 فروند هواپیمای بدون سرنشین ارتش یمن قرار داد.

به گفته وزیر انرژی عربستان، در نتیجه حملات نیروهای انصارالله 50 درصد از صادرات نفتی عربستان سعودی مختل و متوقف شده است.

شماری از تحلیلگران نفتی گفته‌اند اگر عربستان نتواند تولید نفت خود را به سرعت به سطح قبل از حملات برساند، از روز دوشنبه به قیمت هر بشکه نفت 5 تا 10 دالر اضافه خواهد شد و ممکن است قیمت آن به 100 دالر برای هر بشکه هم برسد.

لازم به ذکز است که، ذخایر استراتژیک نفتی ایالات متحده امریکا با ظرفیت بالغ بر727 میلیون بشکه، بزرگ‌ترین انبار سوخت اضطراری جهان است که در لوئیزیانا و تگزاس واقع شده و در اختیار وزارت انرژی امریکا قرار دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала