واکنش آگاهان اقتصادی به خاطر اختلافات میان حکومت افغانستان و کمک کنندگان بین المللی

© Photo / ARG / ARGواکنش آگاهان اقتصادی به خاطر اختلافات میان حکومت افغانستان و کمک کنندگان بین المللی
واکنش آگاهان اقتصادی به خاطر اختلافات میان حکومت افغانستان و کمک کنندگان بین المللی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس بانک جهانی به تازگی در افغانستان از وجود اختلاف‌ها میان حکومت افغانستان و کمک کنندگان بزرگ خارجی به این کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتینک، به نقل از خبرگزاری جمهور، ویلیم برد، رئیس بانک جهانی ریشه این اختلافات را ارایه یک جانبه پشنهادها برای بهبود اقتصادی افغانستان از سوی رئیس جمهور در نشست های جهانی و تغیرات ناگهانی در وزارت های کلیدی از جمله، مالیه، تجارت و صنایع و معاون و پترولیم از سوی رئیس جمهور می داند.

Флаг Афганистана - اسپوتنیک افغانستان
چرا حکومت افغانستان با حامیان خارجی‌اش اختلاف دارد؟

او این تغیرات را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری اصلاحات نه بل اقدامات سیاسی می خواند.

روتل مل به این باور است که  طی 18 سال گذشته بانک جهانی کمک های زیادی به دولت افغانستان کرده است، ولی این حکومت نتوانستد از این کمک ها برای رشد اقتصادی افغانستان استفاده کند.

او افزود: بی توجهی دولت افغانستان به مصرف کمک‌های خارجی تاثیرات بسیار منفی بالا حکومت گذاشته است، با وضعیت پیش آمده حکومت آینده افغانستان برای دو سال قربانی این بی‌اعتمادی شده و نمی‌توانند از کمک‌های خارجی بهرمند شوند.

در همین حال استاد سیف الدین سیحون، استاد دانشگاه کابل،  و آگاه امور اقتصادی به می گوید بانک جهانی و صندوق بین المللی پول دیدگاه حکومت امریکا را عملی می کنند.

او اظهار داشت: در حال حاضر میان حکومت افغانستان و دولت امریکا تفاوت دیدگاه و تضاد منافع وجود دارد، در شرایط ممکن است که بانک جهانی و صندوق پول بالای حکومت فشار بوجود بیاوردند و بطور قاطع افغانستان را تحریم نخواهند کرد.

این در حالی که سه روز قبل مقامات وزارت خارجه امریکا به دلیل ناکامی و فساد اداری حکومت وحدت ملی، 160 میلیون دالر را که برای پروژه انرژی در افغانستان اختصاص داده بود، لغو کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала