حکم مرگ دالر تا سال 2020 صادر شد

© Fotolia / RomanСудейский молоток на долларовых купюрах
Судейский молоток на долларовых купюрах - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناسان بانک «گلدمن ساچز»، رکود دالر تا سال 2020 را پیش‌بینی کردند.

به گزارش اسپوتنیک، طبق پیش بینی کارشناسان  بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس، در سال 2020 می توان روی بهبود اقتصادی جهان حساب کرد. پیش شرط های لازم برای این امر وجود دارد، زیرا آنچه که در پایان سال 2017 رخ داده است را نمی توان رکود اقتصادی کامل دانست ، بلکه یک کندی در چرخه متوسط است. در مورد ایالات متحده ، اقتصاد در حد فاصل بین کندی و رکود قرار دارد.

نظریه‌پردازان ارزی گلدمن ساچز اعلام کردند:«ارزش دالر در سال 2020 سقوط خواهد کرد و در سالهای بعدی نیز این روند ادامه خواهد داشت، البته  اگر افزایش رشد جهانی احیا شود و سرمایه‌گذاران از دالر دست بردارند».

 یک خطر دیگر نیز دالر امریکا را تهدید می‌کند. در درازمدت تضعیف آن به کاهش بودجه امریکا منجر خواهد شد که این روند با انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 مرتبط است. این خطر وجود دارد که فاصله بسیار زیاد بین درآمد و مخارج با به حکومت رسیدن رئیس جمهور جدید بیشتر شود. در سال جاری کمبود بودجه امریکا از تریلیون دالر طی 7 سال گذشته فراتر رفت.

مخارج زیاد دولت می تواند تأثیر ناگواری روی ارزش دالر داشته باشد. اگر بازار متوجه شود که وضعیت مالی دولت  به دلیل اقدامات رئیس جمهور آینده نزدیک به وضعیت بحرانی است رکود دالر در کوتاهترین زمان اتفاق خواهد افتاد.

تحللیگران دانمارکی Saxo Bank در ماه جولای از تغییر لحن سیستم ذخیره فدرال امریکا صحبت کردند که گویای تضعیف ارزش دالر است. ارزش دالر دوبار در ماه جولای و سپتامبر به میزان 0,25 درصد کاهش داشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала