نگرانی سرمایه‌گذاران از وضعیت بد کار و بار در افغانستان

© Photo / Twitter.com/MoICAfghanistanنگرانی سرمایه‌گذاران از وضعیت بد کار و بار در افغانستان
نگرانی سرمایه‌گذاران از وضعیت بد کار و بار در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بررسی ها نشان می دهد که بیشتر سرمایه گذاران کشور از وضع کار و بار در کشور ابراز نگرانی می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از طلوع نیوز، اتاق تجارت و صنایع کشور می گوید که علت این همه مشکلاتی که در برابر سرمایه گذاران کشور وجود دارد با گذشت زمان از اعتماد بخش خصوصی نسبت به کار و بار در افغانستان کمتر شده است..

این بررسی ها که با 400 شرکت در بخش های تولید، خدمات، ساختمان، کشاورزی، و بازرگانی انجام شده است نشان می دهد که وضعیت کار و بار در ولایت های کابل، کندهار و بلخ بدتره شده است و در هرات و ننگرهار خوب است.

انتخابات هیئت مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری برگذار شد - اسپوتنیک افغانستان
انتخابات هیئت مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری برگزار می شود

عتیق‎الله نصرت، رییس هیئت عامل اتاق تجارت و صنایع، گفت: شرکت‌های متوسط و کوچک که آسیب‌پذیر استند و از اندک‌ترین تغیر مثبت و منفی متأثر می‌شوند و شرکت‌های کوچک و متوسط ۲۳ درصد از وضعیت کار و بار رضایت دارند و هر فعالیت که به وجود آمده استُ فعالیت‌های آنان را متأثر ساخته است.

نبود دسترسی به منابع مالی، کمبود زمین، نبود برق منظم و کافی، موجودیت فساد گسترده ادارای از مواردی است که سرمایه گذاران را نگران ساخته است.

خانجان الکوزی، معاون اتاق‌های تجارت و صنایع، گفت: فساد یک پدیدۀ خطرناک برای رشد اقتصاد افغانستان است که به جای خود باقی مانده است، نه تنها کم نشده است بلکه زیاد شده است و مشکل اساسی دیگر قوانین سخت است که هر روز وضع می‌شود.

وزارت تجارت و صنایع می گوید 27 قانون از بهر مشکلات سرمایه گذاران در کشور سال گذشته تعدیل گرده است اما امسال نیز هفده قانون دیگر تعدیل می کند، صادرات و واردات کشور با معیاری جهانی برابر خواهند شد.

همایون رسا، وزیر تجارت و صنایع، گفت: امسال تا آخر سال تعهد ما این است که تمام مسایل استندرد سازی را در افغانستان نهایی بسازیم و سر از سال آینده صادرات و واردات و تمام سیستم‌های به استندردها برابر باشد.

کارمندان بخش های تولیدی، خدماتی و بارزگانی روز به روز کاهش می یابد اما در بخش های ساختمانی و کشاورزی وضعیت کار و بار و جذب کارمندان بسیار خوب گزارش شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала