افزایش سه برابر مالیه بر انار کندهار از سوی پاکستان

© AP Photo / Rafiq Maqboolپاکستان مالیه بر انار کندهار را سه برابر کرده است
پاکستان مالیه بر انار کندهار را سه برابر کرده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
همزمان با رسیدن فصل برداشت انار، در ولایت کندهار، پاکستان تعریفه گمرگی اش بر انار کندهار تا سه برابر افزایش داده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از طلوع نیوز، پاکستان از یکی از بازارهای، بزرگ انار در کندهار به شمار می‌رود،باغ‌داران در کندهار بیشتر انار و محصولاتی زراعتی دیگر شان را به کندهار صادر می کنند.

اما حالا اتاق های تجارت و سرمایه گذاری در کندهار می گوید که این کشور هر موتر انگور و انار تا سه صد‌هزار کلدار پاکستانی تعرفه دریافت می کند.

Мужчина перекладывает гранаты на одном из рынков Кабула, Афганистан - اسپوتنیک افغانستان
صادرات انار افغانستان به خارج افزایش یافته است

نصرالله زهیر، رییس اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری کندهار در این باره گفت: این یکی از مشکلات است که پاکستان بر موترهای انار و انگور تا سه‌صدهزار کلدار مالیه وضع کرده‌است – که نسبت به سال‌های گذشته سه برابر افزایش یافته‌است. ما برای حل این چالش، با مسؤولان حکومت افغانستان مسؤولان حکومت افغانستان نیز گفت‌وگو کردیم، اما این چالش هنوز حل نشده‌است.

عبدالجلیل افزود: ما دیروز یک موتر انار را به پاکستان فرستادیم. این‌‎جا در کندهار دو و نیم‌سیر انار را به ۲۴۰۰ کلدار می‌فروشیم در حالی‌که در پاکستان پنجاه درصد قیمت انار کاهش یافته‌است.

از سوی دیگر، شماری از باغ‌داران در کندهار، با انتقاد از وزارت صنعت و تجارت می گویند که این وزارت در 18 سال گذشته نتواسته است مشکلات تعرفه‌های بلند گمرگی را با پاکستان برطرف کند.

امین‌الله، یکی از باغ‌داران در کندهار بیان داشت: پنجاه‌هزار تا صدهزار کلدار برای ما فایده می‌ماند، اما حالا این فایده نمی‌ماند. مالیه بلند رفته و ما همه متضرر شده‌ایم.

عبدالغفور، باغ‌دار دیگر نیز افزود: حکومت باید توجه کند و برای پاکستان بدیلی پیدا کند. ما همه‌ساله متضرر می‌شویم و پاکستان بر ما ظلم می‌کند.

نبود بازار در کشور برای فروش محصولات زراعتی، یکی از مشکلات عمده باغ‌داران و کشاوزان کشور اسن، پیش از هم میوه های فصلی کشور بدلیل نبود بازار فروش محصولات و نبود سردخانه مجهز، در داخل کشور، فاسد شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала