افزایش در مصرف بودجه توسعه‌یی

© Photo / Facebook/MoFافزایش در مصرف بودجه توسعه‌یی
افزایش در مصرف بودجه توسعه‌یی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان 99 درصد بودجه توسعه‌یی خود را مصرف کرده است و از این میان تنها اداره ملی مدیریت حوادث موفق به مصرف بودجه توسعه‌یی نبوده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، وزارت مالیه می گوید که در حال حاضر مصرف بودجه توسعه ی به سطح حکومت به بیش از 89 درصد رسیده است.

آمارهای این وزارت نشان می دهد که اداره ملی مدیریت حوادث، صفر درصد بودجه توسعه‌یی و آکادمی علوم، وزارت مخابرات، وزارت مبارزه با مواد مخدر کمتر از 50 درصد بودجه توسعه‌یی شان را مصرف کردند.

آمارها نشان می دهد که از 54 نهاد بودجه‌یی، هشت نهاد کمتر از 50 درصد بودجه توسعه‌یی شان را مصرف کرده اند.

اما سخنگوی وزارت مالیه می گوید بودجه عادی به بیش از 93 درصد رسیده است.

شمروز خان مسجدی، سخنگوی وزارت مالیه، گفت: "تا امروز مصروف بودجه توسعه‌یی به سطح تمامی واحدهای بودجه یی ۸۹.۱ درصد مصرف شده است اما هنوز چهار روز دیگر به ختم سال مالی مانده است".

اکبر رستمی، سخنگوی وزارت زراعت و آبیاری، گفت: "هدفی که برای ما در مصرف بودجه توسعه‌یی رسیده است ما به آن می‌رسیم سال گذشته وزارت زراعت در مصرف بودجه توسعه‌یی پیشتازه بود که ۹۵ درصد بودجه توسعه‎یی را به مصرف رسانده بود".

از سویی شماری از کارشناسان اقتصادی کشور می گویند که مصرف بودجه توسعه‌یی نهاد های حکومتی در سال های گذشته تاثیری چندانی بر کاهش بیکاری و تغییر زندگی مردم نداشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала